آمار تلفات زلزله در پکتیکا از یک‌هزار فراتر رفت

مسئولان محلی در پکتیکا می‌گویند که زمین‌لرزه شب گذشته تنها در دو ولسوالی این ولایت بیش از یک هزار کشته و یک هزار و ۵۰۰ زخمی بر جای گذاشته است.blankخبرگزاری باختر به نقل از رییس اطلاعات و فرهنگ پکتیکا گفته است که تنها در ولسوالی‌های برمل و گیان بیش از یک‌ هزار نفر کشته و بیش از ۱۵صد نفر دیگر زخمی شده‌اند.

پیش ازاین، شرف‌الدین مسلم؛ معین وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث در یک نشست خبری گفت که تلفات زمین‌لرزه شب گذشته در ولایات خوست، پکتیکا و ننگرهار به ۹۲۰ کشته و ۶۱۰ زخمی افزایش یافته‌است.

معین وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث افزود که زمین‌لرزه شب گذشته در ولایات پکتیکا، خوست و ننگرهار تلفات و خسارات زیادی به بار آورده‌است.
این مقام طالبان افزود که در این زمین‌لرزه ده‌ها منزل مسکونی از بین رفته و چندین روستا نیز کاملا تخریب شده‌‌است.

آقای مسلم گفت که انتظار می‌رود تعداد قربانیان افزایش یابد؛ زیرا به گفته او، تحقیقات در مناطق آسیب‌دیده همچنان ادامه دارد.

این مقام طالبان همچنین از منظوری یک میلیارد افغانی کمک نقدی به قربانیان خبر داد و گفت که قرار است آسیب‌دیدگان این حادثه مورد کمک‌های منظم قرار بگیرند.

در پی افزایش قربانیان زلزله اخیر، کابینه حکومت طالبان برای کمک به زلزله‌زدگان نشست اضطراری برگزار کرده و تیم‌های خاصی برای تامین مواد خوراکی، لباس، دوا و درمان مجروحان و همچنین کمک‌های نقدی به خانواده‌های آسیب‌دیده تشکیل و به ساحه اعزام شده‌اند.

ملا عبدالغنی برادر؛ معاون اقتصادی رییس‌الوزرای حکومت طالبان هم خواستار رسیدگی فوری به خانواده‌های قربانیان و آسیب‌دیدگان این رویداد شده‌است.

توماس نیکلاسون؛ نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان با اشاره به‌ تلفات و خسارات زمین‌لرزه شب گذشته در ولایات پکتیکا و خوست گفته‌است که این اتحادیه وضعیت را زیر نظر دارد.

او در توییتی نوشته‌است که اتحادیه اروپا آماده هماهنگی و ارائه کمک‌های اضطراری به آسیب‌دیدگان این زمین‌لرزه است.

از سوی دیگر، جمعیت هلال احمر افغانی نیز از شروع روند انتقال کمک‌های اولیه برای آسیب‌دیدگان زلزله در ولسوالی سپیری ولایت خوست خبر داده‌است.

مطالب مرتبط