احتمال ۱۰ سال حبس برای پناهجوی زن افغان به دلیل آتش‌زدن خیمه در یونان

سازمان عفو بین‌الملل از احتمال بریدن ۱۰ سال زندان از سوی محکمه برای یک زن پناهجوی افغان خبر داده و گفته‌است که او به دلیل آتش‌زدن خیمه‌ در کمپ پناهندگان در جزیره لیسبوس یونان با خطر ۱۰ سال زندان روبه رو است.blankاین سازمان گفته‌است که این زن در شرایط سخت در کمپ پناهجویان در یونان زندگی می‌کرد، اما اکنون با اتهام به خطر انداختن جان دیگران روبه‌رو است و در صورت حکم محاکمه مقصر شناخته خواهد شد.

هنوز هویت این زن پناهجوی افغان فاش نشده، اما گفته شده که او پس از رد درخواست انتقال‌اش به آلمان، پسرانش را از خیمه بیرون کرده و با آتش‌زدن خیمه اقدام به خودکشی کرده است.

خبرگزاری مهاجرنیوز که از سوی اتحادیه اروپا تمویل می‌شود، گفته است که دادگاه محاکمه این زن پناهجو قرار بود روز چهارشنبه ٢٢ جون برگزار شود، اما به دلیل عدم حضور شهود، جلسه دادگاه در تاریخ دیگر دایر خواهد شد.

مهاجرنیوز گفته است که این خانم ۲۷ ساله سه فرزند داشت، اما نمی خواست فرزند دیگرش در اردوگاه به دنیا بیاید به همین دلیل پس از رد درخواست انتقال‌اش به آلمان اقدام به خودکشی کرد.

این خبرگزاری افزوده است که این خانم هنگامی اقدام خودکشی کرد که همسر و پسرش در اردوگاه نبودند. او دو دخترش را از خیمه بیرون کرد و سپس اقدام به آتش زدن خیمه کرده است.

گفته می‌شود آتش سوزی به سرعت خاموش شده است، اما این زن بر اثر سوختگی زخمی و پس از به دنیا آوردن نوزادش در شفاخانه بستری شده است.

مقامات یونانی در آن زمان به روزنامه گاردین گفتند که به این زن اطلاع داده شده بود که نمی‌تواند همراه با شماری از پناهندگان دیگر به آلمان برود.

به گفته این مقامات، ناامیدی و درماندگی باعث شد که این زن دست به خودکشی بزند.

مطالب مرتبط