حمایت رهبران اروپایی از نامزدی اوکراین برای عضویت در اتحادیه اروپا

با حمایت رهبران اروپایی از نامزدی اوکراین برای عضویت اتحادیه اروپا، احتمال دارد این اتحادیه عضویت اوکراین را در نشست روز پنجشبه خود در بروکسل تایید کند.blankکشور اوکراین همزمان با حمله روسیه به این کشور، خواستار نامزدی برای عضویت در اتحادیه اروپا شده بود.

وسولدا چنتسوف، سفیر اوکراین در اتحادیه اروپا به بی‌بی‌سی گفته است این اتفاق روحیه اوکراینی‌ها را تقویت خواهد کرد اگرچه «ادغام واقعی با اتحادیه اروپا» تنها بعد از پایان جنگ ممکن است.

تایید نامزدی اولین گام رسمی برای عضویت در اتحادیه اروپاست و فرانسه این هفته گفت در قبال این قضیه اجماع کامل وجود دارد، اما هیچ تضمینی برای تایید عضویت اوکراین وجود ندارد و ممکن است سال‌ها به طول بیانجامد.

آلبانیا، مقدونیه شمالی، مونته‌نگرو و صربستان سال‌ها و در مواردی بیش از یک دهه است که نامزد عضویت در اتحادیه اروپا هستند. سال ۲۰۱۶ بوسنی و هرزگوین برای عضویت در اتحادیه اروپا تقاضای نامزدی کرد اما این خواسته هنوز قبول نشده است.

رهبران کشورهای اتحادیه اروپا، روز پنجشنبه در آستانه برگزاری اجلاس نیز با کشورهای غرب بالکان دیدار کردند تا «روابط نزدیک خود را تقویت کنند» اما انتظار می‌رود گفتگوهای دشواری پیش رو باشد.

برخی کشورهای عضو در تلاشند که نامزدی بوسنی برای عضویت پذیرفته شود اگرچه انتظار چنین اتفاقی نمی‌رود. اگرچه پیش‌بینی شده ممکن است در پرونده مقدونیه شمالی و آلبانی پیشرفتی صورت بگیرد.

نماینده اوکراین در اتحادیه اروپا گفته که شوق و شور اوکراین می‌تواند مثالی برای دیگران باشد.

درخواست نامزدی مولداوی نیز برای تایید اولیه و مشروط مطرح شده است

مطالب مرتبط