ادامه کمک کشورها به زلزله‌زدگان؛ استقرار داکتران پاکستانی در خوست

در حالی که کشورها و سازمان‌های مختلف خارجی از کمک‌های خود به زلزله‌زدگان افغانستان خبر می‌دهند، منصور احمدخان؛ سفیر پاکستان در کابل می‌گوید که ۱۹ داکتر و کمک‌رسان پاکستانی در میدان‌ هوایی‌ شهر خوست با سه آمبولانس و شفاخانه سیار مستقر شده‌اند تا به زخمیان زلزله اخیر در این ولایت کمک کنند.blank سفیر پاکستان، امروز شنبه، ۴ سرطان در توییتی نوشته‌است که این افراد جزو اولین کسانی بودند که پس از زلزله در منطقه حضور یافته‌اند.

او در توییت دیگری نوشته‌است که مقداری از بسته‌های کمکی پاکستان به زلزله‌زدگان نیز صبح امروز شنبه، ۴ سرطان به میدان هوایی خوست رسیده‌است.

او افزوده که کالاهای کمکی توسط مسئولان سفارت پاکستان در کابل به وزارت مهاجرین طالبان تحویل داده شده‌است.

از سوی دیگر، دولت بریتانیا نیز از کمک ۲.۵ میلیون پوندی جهت رسیدگی به نیازهای آسیب‌دیدگان و بازماندگان قربانیان زمین‌لرزه‌ اخیر در ولایت‌های پکتیکا و خوست در جنوب‌ شرق افغانستان خبر داده‌است.

لرد طارق احمد؛ نماینده‌ نخست‌وزیر بریتانیا در امور پیش‌گیری از خشونت جنسی، روز جمعه، ۳ سرطان در توییتی نوشته‌است که این مقدار پول در اختیار فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر قرار داده می‌شود.

او گفته‌است که این کمک بخشی از تعهد مالی ۲۸۶ میلیون پوندی بریتانیا است که در اوایل سال جاری میلادی اعلام شده‌بود.

همچنین کشورهای هند، کوریای جنوبی، جاپان، ایران، آلمان و اتحادیه اروپا نیز به آسیب‌زدگان زلزله اخیر در ولایات پکتیکا و خوست کمک کرده‌اند.

آنتونی بلینکن و آنالنا بربوک؛ وزیران خارجه امریکا و آلمان نیز اعلام کرده‌بودند که کشورهای‌شان در همکاری با سازمان‌های بین‌المللی، کمک‌های بشردوستانه را به خاطر زلزله روز چهارشنبه به افغانستان ارسال می‌کنند.

وزیر خارجه امریکا گفته که این زلزله وضعیت بشری را در افغانستان وخیم‌تر خواهد ساخته‌است.

این در حالی است که اوایل بامداد روز چهارشنبه هفته‌ جاری زمین‌لرزه‌ای به قدرت ۶.۱ درجه‌ ریشتر ولایت‌های پکتیکا و خوست را لرزاند.

طالبان تلفات این زمین‌لرزه را بیش از یک‌هزار کشته و بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ زخمی اعلام کرده‌اند.

اما دفتر هماهنگ‌کننده‌ کمک‌های بشری سازمان ملل (اوچا) با نشر گزارشی گفته‌است که حدود ۷۷۰ نفر در ولسوالی‌های برمل و گیان پکتیکا و ولسوالی سپیری ولایت خوست جان باخته و یک‌هزار و ۴۵۵ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

مطالب مرتبط