دیدار «غیررسمی» خلیلزاد و سفیر روسیه در واشنگتن

نشریه پولیتکو از دیدار غیر رسمی زلمی خلیلزاد؛ نماینده ویژه پیشین امریکا در امور صلح افغانستان و آناتولی انتولوف؛ سفیر روسیه در واشنگتن پرده برداشت.blankاین نشریه گزارش داده که خلیلزاد سفیر روسیه را در کافه شیک میلان دعوت کرده و با هم غذا خورده‌اند.

به گفته این نشریه، یک خبرنگار پولیتیکو نزدیک نیز آن نشسته بوده و گفتگوی آن‌ها را یادداشت کرده است.

در گزارش نشریه پولیتیکو آمده است که دیمیتری سیمز؛ رییس و مدیر عامل مرکز منافع ملی امریکا نیز در این دیدار حضور داشته است.

سفیر روسیه هنگام گفتگو در مورد چشم انداز یک توافق صلح از خلیلزاد پرسید: 《ایالات متحده دوست دارد ما از چه چیزی دست برداریم؟》اما خلیل زاد به آنتونوف پیشنهاد داد که با سفیر اوکراین گفتگو کند.

آنتونوف با توجه به روابط روسیه و آمریکا گفته است: 《ما هیچ احترامی از واشنگتن دریافت نمی کنیم》

او اضافه کرد که روسیه نیازمند احترام است و مایل است ایالات متحده به آن احترام بگذارد.

آنتونوف در پاسخ به این سوال که چه چیزی ممکن است به عادی سازی روابط با ایالات متحده منجر شود، به خلیلزاد گفت: «نمی توانم به سؤال شما پاسخ دهم» اما بعداً گفت که روسیه به «ضمانت های امنیتی» نیاز دارد.

خبرنگار پولیتک روایت کرده است که آنتونوف در گفتگو با خلیل زاد و دیمیتری سیمز از عدم وجود گفتگو و ارتباط بین ایالات متحده و روسیه ابراز تاسف کرده و آن را با بحران موشکی کوبا مقایسه کرد که طی آن ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوروی به گفتگو ادامه دادند.

بعد از صرف نان چاشت سفیر روسیه به خلیلزاد گفته است که 《من می‌خواهم از تماس‌ها و ارتباطات شما در این دولت استفاده کنم.》

در ادامه خلیل‌زاد درباره نیاز به راه دوم در ارتباطات بین ایالات متحده و روسیه صحبت کرده است.

خلیلزاد تأکید کرده است که ایالات متحده و روسیه به توافق نیاز دارند. سفیر روسیه نیز نشان داده است که با نظر او موافق است.

این نشریه نوشته است که آناتولی آنتونوف در مورد رییس‌جمهور اوکراین احساس گیجی کرده و گفته است که دیدگاه زلنسکی برای آینده اوکراین را درک نمی‌کند.

در ادامه صحبت‌های این سه نفر، دیمیتری سیمز درباره یک ایده تجاری خود درباره راه‌اندازی یک کانال تلویزیونی جدید در مسکو سخن گفته است.

واکنش زلمی خلیل‌زاد این بوده که این ایده می‌تواند بسیار پرسود باشد.

آنتونوف با لحن شوخی‌آمیز گفته است: 《درخواست من برای شریک جوان بودن [در این تجارت] را فراموش نکنید.》

نشریه پولیتیکو نظر سفارت روسیه در واشنگتن در مورد دیدار سفیر این کشور با زلمی خلیلزاد را پرسیده است، اما این سفارتخانه به این درخواست پاسخی نداده است.
زلمی خلیل‌زاد نیز از اظهار نظر در مورد این دیدار غیررسمی خودداری کرده است.

مطالب مرتبط