یک میدان گازی در عراق سومین بار هدف حمله راکتی قرار گرفت

مقامات عراق می‌گویند که یک میدان گازی در شمال این کشور در چند روز گذشته سه بار هدف حمله راکتی قرار گرفته است.blankبه گفته مقامات عراق، حمله راکتی روز شنبه به تاسیسات گازی خورمور که از مهم‌ترین میدان‌های گازی عراق به شمار می‌رود تلقات یا خسارات مادی به همراه نداشته است.

مسئول منطقه‌ای که در مجاورت تاسیسات یاد شده قرار دارد به خبرگزاری فرانسه گفت که این حمله راکتی مجتمع گازی خورمور را هدف قرار داد که برای توسعه و بهره‌برداری تحت قرار داد یک شرکت انرژی اماراتی است.

شرکت «دانه گاز» امارات عربی متحده از شرکای مهم اقلیم کردستان برای توسعه میادین گازی این منطقه خودمختار از شمال عراق به شمار می‌رود.

به گزاری یورونیوز، میدان گازی هدف قرار گرفته در شمال عراق بین شهرهای کرکوک و سلیمانیه و در منطقه‌ای که توسط مقامات اقلیم خودمختار کردستان عراق اداره می شود، واقع شده است.

نیروهای ضد تروریستی استان سلیمانیه در کردستان عراق نیز با انتشار بیانیه‌ای تایید کرده که این حمله تلفات جانی و مالی نداشته است.

راکت کاتیوشای شلیک شده در جریان این حمله که هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت آنرا بر عهده نگرفته به گفته مقامات محلی در ۵۰۰ متری تاسیسات گازی خورمور اصابت کرده و خسارتی به بار نیاورده است.

میدان گازی خورمور پیش‌تر در روزهای چهارشنبه و جمعه گذشته نیز دو بار دیگر هدف حملات راکتی قرار گرفته بود که این حملات هم خسارات مالی و جانی به همراه نداشت.

فرانس‌پرس در گزارش خود یادآور شده است که چند سایت بهره‌برداری هایدروکاربن طی هفته‌های گذشته هدف حملات راکتی قرار گرفته بود.

پالایشگاه نفتی کورگوسک که یکی از بزرگترین پالایشگاه‌های منطقه نفت‌خیر اقلیم کردستان عراق به شمار می‌رود از جمله این سایت‌های است که در ماه اپریل هدف حملات راکتی و پهپادی قرار گرفت.

مطالب مرتبط