کمک‌های بشردوستانه امارات و قطر به زلزله زدگان اخیر، به خوست رسید

در ادامه کمک‌ها به زلزله‌زدگان در ولایات پکتیکا و خوست، امارت متحده عربی و قطر کمک‌های بشردوستانه شامل مواد غذایی و کمک‌های اولیه را به افغانستان ارسال کرد.blankخبرگزاری باختر که تحت اداره طالبان قرار دارد، گزارش داده است که این کمک‌های بیشردوستانه امروز یک‌شنبه، ۵ سرطان به میدان هوایی خوست رسیده است.

این خبرگزاری گفته است که این کمک‌ها به زودی به آسیب‌دیدگان زلزله اخیر در پکتیکا و خوست توزیع خواهد شد.

باختر افزوده است که قرار است کشور قطر آشپزخانه‌ای را برای فراهم ساختن غذا به آسیب‌دیدگان زلزله اخیر بسازد تا بتواند روزانه یک هزار خوراک به زلزله زدگان توزیع کند.

پیش از این هم خبرگزاری باختر از ارسال کمک‌های بشردوستانه کشورهای ازبکستان و ترکمنستان به کابل خبر داده بود.

این خبرگزاری گزارش داد که طالبان ۴۰ تُن کمک‌های ازبکستان و ۲۰ تُن کمک‌های ترکمنستان را در میدان هوایی کابل تحویل گرفته‌ است.

محمدنسیم حقانی، سخنگوی وزارت رسیدگی به حوادث طالبان هنگام تحویل گرفتن این کمک‌ها تاکید کرده است این کمک‌ها به گونه شفاف به آسیب دیدگان زلزله ولایت‌های پکتیکا و خوست توزیع خواهد شد.

پیش ازاین نیز محموله‌های کمک‌های بشردوستانه ایران، پاکستان و هند به افغانستان رسیده است.

از سویی هم، مارتین گریفیتس؛ معاون دبیر کل سازمان ملل متحد روز شنبه، ۴ سرطان در توییتی گفت که سازمان ملل به آسیب‌دید‌گان زلزله اخیر در افغانستان ۱۰ میلیون دالر کمک فوری اختصاص داده است.

او گفته است که صدها نفر در زمین‌لرزه اخیر در جنوب‌شرق افغانستان کشته‌ و شمار زیادی زخمی شدند.

در همین حال، وزارت خارجه استرالیا اعلام کرده است که یک میلیون دالر به زلزله‌زده‌گان در افغانستان کمک می‌کند.

پنی وونگ؛ وزیر خارجه استرالیا گفته است که این کمک اضطراری بوده و ربطی به تعهد این کشور برای کمک ۱۴۰ میلیون دالر به افغانستان ندارد.

اسراییل نیز اعلام کرده است که برای کمک به زلزله‌زده‌گان اخیر در افغانستان وسایل و تجهیزات بهداشتی از جمله، بنداژ، سرنگ استریل، بسته‌های دوخت، تورنیکیت، مسکن و آنتی‌بیوتیک فراهم خواهد کرد.

پیش از این اتحادیه اروپا، جاپان، کوریای جنوبی، تایوان اعلام کرده بود که به زلزله زدگان اخیر در افغانستان کمک می‌کند.

مطالب مرتبط