سیگار: شماری از اعضای نیروهای ارتش سابق افغانستان به طالبان پیوسته‌اند

اداره بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) می‌گوید که شماری از اعضای نیروهای ارتش سابق افغانستان  به خاطرمنافع شخصی‌شان به طالبان پیوسته‌اند.blankسیگار امروز یک‌شنبه، ۵ سرطان به نقل از سازمان اطلاعاتی دفاعی امریکا گفته است که این تعداد «احتمالا به خاطر اهداف شخصی» در سطوح پایین به طالبان پیوسته‌اند.

این اداره در رشته توییتی گفته است که شماری از پرسنل نظامی سابق افغانستان با نیروهای ضد طالبان مثل گروه داعش شاخه خراسان و جبهه مقاومت که در چندین ولایت افغانستان فعال هستند، ملحق شده است.

سیگار افزوده است: «. اکثریت مطلق مردم از طالبان متنفرند و از جبهه مقاومت ملی حمایت می کنند.»

پیش از این نیز گزارش‌هایی در مورد پیوستن شماری از نیروهای امنیتی سابق به گروه داعش و طالبان گزارش شده بود.

چند ماه پیش، روزنامه امریکایی وال استریت ژورنال مدعی شده که برخی از نظامیان آموزش‌دیده‌ افغان که در معرض تهدید طالبان هستند، برای پیوستن به گروه داعش نام‌نویسی کرده‌اند.

این روزنامه درگزارشی نوشته بود که برخی از اعضای سابق استخبارات افغانستان و واحدهای نظامی نخبه و آموزش‌دیده توسط ایالات متحده که اکنون از سوی حامیان امریکایی خود رها شده‌اند و توسط طالبان شکار می‌شوند، برای پیوستن به داعش نام‌نویسی کرده‌اند.

وال استریت ژورنال به نقل طالبان گفته بود که در حال حاضر تعداد نظامیانی که به گروه داعش پیوسته‌اند، کم است؛ ولی این روند در حال افزایش است.

به نوشته وال استریت ژونال، افراد تازه جذب شده، تخصص حیاتی در جمع‌آوری اطلاعات و تاکتیک‌های جنگی را برای داعش به ارمغان می‌آورند و به طور بالقوه توانایی این سازمان افراطی را برای مبارزه با طالبان تقویت می‌کنند.

طالبان اما این ادعا را رد کرده و گفته‌ بود که داعش قدرت جذب افراد را ندارد.

مطالب مرتبط