جنگ اوکراین؛ روسیه با موشک‌های کروز کی‌یف را هدف قرار داد

همزمان با آغاز نشست سران کشورهای عضو گروه ۷ (جی ۷) روسیه روز یک‌شنبه کی‌یف؛ پایتخت اوکراین را هدف موشک‌های کروز قرار داد.blankبر اساس گزارش‌ها، چندین موشک کروز روسیه به کی‌یف؛ پایتخت اوکراین، اصابت کرده که باعث انفجار‌های بزرگ و آسیب رساندن به یک ساختمان مسکونی شده است.

گفته می‌شود بخشی از طبقات بالایی این واحد مسکونی تخریب شده که در جریان آن ۵ نفر زخمی شده‌اند.

ویتالی کلیچکو؛ شهردار کی‌یف، گفته است که نیروهای کمکی یک دختر هفت ساله را از زیر آوار بیرون آورده‌اند و در حال نجات مادرش هستند.

او ابراز امیدواری کرد که کسی در این حمله کشته نشده باشد.

او همچنین گفته است تا چند ساعت دیگر اطلاعات کامل‌تری ارائه خواهد کرد

بر اساس گزارش‌ها، صدای چندین انفجار بزرگ در اوایل صبح امروز در سراسر پایتخت اوکراین شنیده شد.

این حمله ساعاتی پس از آن صورت گرفت که ولودیمیر زلنسکی؛ رییس جمهور اوکراین بار دیگر خواستار ارائه سامانه‌های دفاع هوایی از سوی متحدان این کشور شد.

آقای زلنسکی پس از عقب نشینی نیروهای اوکراین از شهر سورودونتسک در شرق که هفته‌ها شاهد درگیری‌های شدید بود، هشدار داد که جنگ در حال ورود به «مرحله دشوار اخلاقی و احساسی» است.

آقای کلیچکو حملات موشکی امروز روسیه را تلاشی از سوی این کشور برای ارعاب اوکراین پیش از برگزاری اجلاس بین المللی «گروه هفت» خواند.

رهبران هفت کشور مهم صنعتی جهان (جی ۷) برای برگزاری نشست سالانه سه روزه‌ای که از امروز در آلمان برگزاری می‌شود، گرد هم آمده‌اند.

انتظار می‌رود که آن‌ها تحت تاثیر جنگ در اوکراین، قول حمایت نظامی بیشتری را به این کشور بدهند و تحریم‌های زیادتری را هم علیه مسکو اعمال کنند.

بریتانیا گفته است که صادرات طلا از روسیه را هدف قرار خواهد داد، اقدامی که آن را ضربه زدن به قلب الیگارش‌های روسیه و ماشین جنگی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور خوانده است.

قرار است در این نشست موضوعات مهم دیگری از جمله چگونگی مقابله با تورم فزاینده در کشورها، بحران رو به افزایش غذا و کمبود انرژی هم بحث و گفتگو شود.

اولاف شولتز؛ صدراعظم آلمان که میزبانی این نشست را برعهده دارد، گفته است چنانچه رهبران کشورهای گروه هفت با هم متحد شوند، می‌توانند تصمیمات مهمی اتخاذ کنند.

در همین حال وزارت دفاع بریتانیا گفته است که تصرف شهر سورودونتسک در شرق از سوی روسیه دستاورد مهمی برای این کشور برای تجدید جاه طلبی‌های روسیه است.

دو ماه پس از حمله روسیه به اوکراین، روسیه طرح خود را با هدف اشغال اکثر خاک اوکراین به یک حمله متمرکزتر در دونباس در شرق بازبینی کرد.

مطالب مرتبط