سویس روسیه را «تحریم» می‌‌کند

دولت سویس اعلام کرده است که قصد دارد در همسویی با اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه به دلیل حمله نظامی به اوکراین اعمال کند.

blank

سوییس عضو اتحادیه اروپا نیست، اما تصمیم گرفته است با آخرین اقدام تنبیهی اتحادیه اروپا در منع واردات طلا و محصولات طلا از روسیه همسو شود.

سویس گفته که برای تحریم‌های تازه علیه روسیه دو معافیت قائل است که یکی از آنها به معاملات مرتبط به محصولات زراعتی و دیگری به فروش و عرضه نفت به کشورهای ثالث اختصاص دارد.

گفتنی است که اتحادیه اروپا نیز ماه جولای در یک عقب‌نشینی دیگر نسبت به تحریم نفتی روسیه اعلام کرده بود که برای تراکنش‌های مورد نیاز شرکت‌های دولتی روسیه در فروش نفت به کشورهای ثالث معافیت قائل شده است تا از هرگونه اختلال در کانال‌های پرداخت جلوگیری شود.

در بیانیه دولت سویس آمده است: «اقدامات تحریمی تازه در درجه اول مربوط به ممنوعیت خرید، واردات یا حمل طلا و محصولات طلا از روسیه است. خدمات مرتبط با این کالاها نیز ممنوع است.»

در این بیانیه آمده است: «هیچ یک از اقدامات تنبیهی در پیش گرفته شده علیه روسیه تجارت محصولات زراعتی یا غذایی بین کشورهای ثالث و روسیه را شامل نمی‌شود.»

دولت سویس در بیانیه خود افزوده است: «شورای فدرال (کابینه) برای جلوگیری از اختلال در کانال‌های پرداخت همانند اتحادیه اروپا دو معافیت جدید در رابطه با معاملات مربوط به محصولات کشاورزی و عرضه نفت به کشورهای ثالث قائل شده است.»

گفتنی است که دولت سویس علاوه بر تحریم واردات طلا و خدمات مرتبط با آن اعلام کرده که دارایی‌های «اسبربانک»، بزرگترین بانک روسیه را مسدود کرده است.

اسبربانک همچنین بنا به اعلام دولت سویس از دریافت وجوه، منابع مالی و اقتصادی و حتی خدمات فنی منع شده است.

اتحادیه اروپا در واکنش به تهاجم نظامی روسیه به خاک اوکراین سومین دور تحریم‌ها علیه مسکو را ماه جولای به تصویب رساند.

مطالب مرتبط