جان باختن ۴۲ نفر بر اثر سیلاب‌های ۹ ولایت کشور در یک هفته گذشته

شورای پناهندگان ناروی می‌گوید که طی یک هفته گذشته، بر اثر سیل ناگهانی در ۹ ولایت افغانستان، ۴۲ نفر جان باخته و ۵۶ نفر زخمی شده‌اند.blankارزیابی شورای پناهندگان ناروی نشان می‌دهد در این مدت، یک هزار و ۷۲۰ خانه ویران، سه هزار و ۷۳ خانه آسیب دیده، ۷۹۰ هکتار زمین زراعتی تخریب، ۲۸ پل ویران و ۱۲ آسیاب گندم نیز از بین رفته است. همچنین در
این مدت، بیش از ۵ کیلیومتر سرک نیز تخریب شده است.

شواری پناهندگان ناروی تخمین زده است که این سیلاب‌ها، بیش از ۱۸ هزار نفر را تحت تاثیر قرار داده است.

نیل ترنر، رئیس شورای پناهندگان نارویر (NRC) روز چهارشنبه، ۱۲ اسد در بیانیه‌ای سیل غیر فصلی امسال برای جوامع آسیب دیده در افغانستان را فاجعه بار خوانده و گفته استت که سیل‌های ناگهانی در شماری از ولایات افغانستان، بخش‌هایی از جاده‌ها و دیگر زیرساخت‌های حیاتی – پل‌ها، گندم، شفاخانه‌ها و مکاتب را با خود برده است.

رییس شواری پناهندگان ناروی افزوده است که مردم مشاغل خود را از دست داده اند و تمام خانواده ها خانه ها و هکتارها از زمین های زراعتی خود را از دست داده‌اند.

او افزوده است که وضعیت در روستاهای افغانستان پیش از سیل بحرانی بوده است؛ زیرا به گفته او، بحران اقتصادی پس از تسلط طالبان در سال گذشته، بسیاری از دهقانان را به بدهی‌های سنگین سوق داده است.

نیل ترنر گفته است که دهقانان در افغانستان در تلاش برای پرداخت هزینه تخم و کود کاشت در این فصل هستند. به گفته او، این گروه در حالی که محصولاتشان از بین رفته و زمستان نزدیک است، فرصتی برای بهبودی ندارند.

او همچنین گفته است: « ما عمیقاً نگران هستیم که سیل‌های اخیر موج دیگری از فقر و آوارگی را ایجاد کند. ما برای رفع نیازهای فوری جوامع سیل زده به بودجه بشردوستانه به موقع و انعطاف پذیر نیاز داریم. در عین حال، جامعه بین‌المللی باید برای کاهش آسیب‌های ناشی از محدودیت‌های اقتصادی فعلی که بر کشور تحمیل شده است، اقدامات فوری انجام دهد.»

شورای پناهندگان ناروی در ادامه گفته است که بحران انسانی و سقوط اقتصادی افغانستان در درجه اول ناشی از محدودیت‌های مالی و سیاسی بین‌المللی است که بر مقامات طالبان اعمال می‌شود.

به تازگی کمیته بین‌المللی نجات گفته است که حیات حدود ۲۰ میلیون نفر در افغانستان در خطر است.

پیش از آن، اداره بازرس ویژه امریکا در امور بازسازی افغانستان (سیگار) نیز درباره بحران انسانی در افغانستان هشدار داده و گفته‌بود که گ

مطالب مرتبط