داعش مسئولیت انفجار کابل را پذیرفت؛ آمار تلفات افزایش یافت

گروه داعش، مسئولیت انفجار مرگبار منطقه سرکاریز در غرب شهر کابل را بر عهده گرفته‌است. این در حالی است که بربنیاد گزارش‌ها در این انفجار یک خبرنگار زن نیز زخمی شده‌است. آمار تلفات این رویداد اما به ۱۰ کشته افزایش یافته؛ اگرچه منابع محلی می‌گویند آمار واقعی بسیار بیش‌تر است.blankبه گزارش خبرگزاری رویترز، داعش در بیانیه‌ای اعلام کرده که در این حمله ۲۰ نفر کشته و زخمی شده‌اند.

فرماندهی امنیه طالبان در کابل گفته‌است که در این انفجار دست‌کم ۸ عزادار حسینی کشته و ۱۸ نفر زخمی شده‌اند.

بر اساس گزارش‌ها یک خبرنگار زن بنام بهشته موسوی در این انفجار به شدت زخمی شده‌است.

بر بنیاد گزارش‌ها دو کودک خانم موسوی نیز در این رویداد کشته شده‌اند.

خانم بهشته موسوی خبرنگار حوزه زنان خبرگزاری کابل۲۴ بوده‌است که در این رویداد به شدت زخمی شده‌است.

مردم اما می‌گویند که طالبان مانند هر رویداد امنیتی دیگر، اجازه دسترسی به محل رویداد را به مردم و خبرنگاران نداده‌اند و آمار واقعی بسیار بیش‌تر از آن چیزی است که طالبان اعلام کرده‌اند.

این حمله عصر روز جمعه، ۱۴ اسد در منطقه سرکاریز از مربوطات ناحیه ششم شهر کابل صورت گرفت.

منابع غیررسمی شمار تلفات این انفجار را سنگین می‌دانند.

این حمله با واکنش تند سازمان ملل، امریکا، اتحادیه اروپا و، طالبان چهره‌های سیاسی و شهروندان افغانستان روبه‌رو شده‌است.

سازمان ملل با محکوم‌کردن این حمله گفته‌است که طالبان مسئولیت تامین امنیت شهروندان را دارند و باید عاملان این رویداد را محاکمه کنند.

ریچارد بنت؛ گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور افغانستان گفته که طالبان مسئولیت دارد تا امنیت شهروندان افغانستان را تامین کند.

گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور افغانستان، بامداد امروز (شنبه، ۱۵ اسد) در توییتی از طالبان خواسته که عاملان حمله انفجاری در غرب کابل را محاکمه کنند.

ریچارد بنت افزوده‌است: «حمله هولناک بر غیرنظامیان در یکی از بازار‌های مزدحم هزاره‌ها در غرب کابل ادامه جنایاتی است که داعش مسئولیت آن‌ها را به‌عهده گرفته است.»

بنت به خانواده‌های قربانیان این حادثه تسلیت گفته و تاکید کرده که طالبان باید امنیت مردم را تامین کنند.

گزارشگر ویژه سازمان ملل در توییت دیگری از رامز الاکبروف؛ معاون نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در امور افغانستان نیز خواستار تحقیقات کامل و شفاف درباره این حمله مطابق با استندردهای بین‌المللی شده‌است.

مطالب مرتبط