انتشار حکم تفتیش؛ اسناد فوق سری از اقامتگاه ترامپ کشف شد

پس از انتشار حکم تفتیش خانه شخص دونالد ترامپ؛ رییس‌جمهوری پیشین امریکا از سوی دادگستری این کشور، ترامپ به اختفا و نگهداری ۱۱ مجموعه از اسناد طبقه بندی شده که برخی از آنها فوق سری بودند، متهم شده است.blankدونالد ترامپ از سوی دستگاه قضایی ایالات متحده به ظن نقض قانون جاسوسی تحت تعقیب قرار گرفته است.

به گزارش آسوشیتدپرس ماموران اف‌بی‌آی در جریان بازرسی عمارت مار آ لاگو، ملک شخصی ترامپ در ایالت فلوریدا، اسناد با مهر کاملا محرمانه کشف کردند. براساس گزارش قاضی تحقیق، در مجموع ۱۱ سند و مدرک محرمانه در این عملیات کشف و ضبط شده است.

بخشی از این اسناد در طیف «اطلاعات مجزای حساس» طبقه‌بندی شده‌اند؛ معلوماتی که افشای آن‌ها می‌تواند «منافع ملی» ایالات متحده را در خطر قرار دهد.

ماموران اف‌بی‌آی با حکم دادگستری مامور تحقیق درباره نقض احتمالی سه قانون فدرال ایالات متحده امریکا بودند. مهمترین قانون‌شکنی که ترامپ متهم به آن است، نقض ممنوعیت‌های قانون جاسوسی است.

ماموران اف‌بی‌آی دوشنبه هفته گذشته و در زمانی که رییس جمهوری پیشین امریکا در برج ترامپ در نیویورک به سر می‌برد، به خانه وی در فلوریدا یورش برده و آنجا را تفتیش کردند.

دونالد ترامپ و همقطارانش در حزب جمهوری‌خواه این بازرسی را «سیاسی کاری» خوانده و دموکرات‌ها را به تلاش برای ممانعت از حضور رئیس جمهوری پیشین در انتخابات آینده توصیف کردند. دولت دموکرات جو بایدن این اتهام را رد می‌کند.

مطالب مرتبط