سلمان رشدی حرف می‌زند؛ مظنون به قتل متهم شد

اندرو ویلی؛ نماینده سلمان رشدی گفته است که این نویسنده شناخته شده از زیر دستگاه اکسیجن مصنوعی خارج شده و اکنون می‌تواند حرف بزند. او دو روز پیش در نیویارک با چاقو مورد حمله قرار گرفت.blankپیش از این اندرو ویلی گفته بود که سلمان رشدی قادر به تکلم نیست و امکان دارد یک چشم خود را از دست بدهد.

بر بنیاد گزارش‌ها، مرد متهم به این حمله، دیروز(شنبه) در دادگاه حاضر شد و متهم به تلاش برای قتل شد اما وی اعلام کرد که «بی‌گناه» است و با حکم دادگاه بدون قرار وثیقه در بازداشت خواهد ماند.

هادی مطر ۲۴ ساله، متهم است که به روی صحنه دویده و حداقل ۱۰ ضربه چاقو به صورت، گردن و شکم آقای رشدی زده است.

شبکه امریکایی «ان‌بی‌سی نیوز» گزارش داد بررسی محتوای حساب‌های کاربری هادی مطر در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که او از هواداران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده است.

هنوز روشن نیست که او به شکل مستقیم یا غیرمستقیم با سپاه در تماس بوده یا نه.

سلمان رشدی برای سالیان زیادی به دلیل نگارش رمان «آیات شیطانی» که برخی مسلمانان آن را توهین‌آمیز می‌خوانند به مرگ تهدید شده بود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از مقام‌های لبنانی گزارش داد که پدر و مادر هادی مطر، شهروندان این کشور بوده‌اند که به آمریکا مهاجرت کرده‌اند. هادی مطر در امریکا به دنیا آمده است.

پس از این حمله، آقای ویلی گفت که آقای رشدی اعصاب یک دستش قطع شده، کبدش آسیب دیده و احتمالاً یک چشمش را از دست خواهد داد.

آقای رشدی در سال ۱۹۴۷در شهر بمبئی هند به دنیا آمد. او قبل از ادامه تحصیل در رشته تاریخ در دانشگاه کمبریج به مدرسه شبانه روزی در انگلستان فرستاده شد.

او در سال ۲۰۰۷ به دلیل خدمات به ادبیات لقب شوالیه دریافت کرد.

نوشتن کتاب آیات شیطانی توسط آقای رشدی با اعتراضات زیادی در میان مسلمانان همراه بود و خمینی؛ رهبر سابق ایران نیز با صدور فتوایی از همه مسلمانان جهان خواست تا او را به قتل برسانند.

مطالب مرتبط