یک‌سالگی دولت طالبان: یوناما: به کمک به مردم افغانستان ادامه می‌دهیم

هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) در یک‌سالگی دولت طالبان، می‌گوید که این نهاد به کمک‌هایش به «مردم افغانستان» ادامه خواهد داد.blankرامز الاکبروف؛ معاون نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد برای افغانستان، امروز یک‌شنبه، ۲۳ اسد در توییتی نوشته‌است: «ما همچنان به کمک به افغانستان متعهد هستیم.»

معاون یوناما با اشاره به ادامه فعالیت این نهاد پس از تسلط طالبان گفته‌است: «۱۲ ماه پیش، ما تصمیم گرفتیم در شرایطی که به زودی به یکی از پیچیده‌ترین بحران‌های جهان تبدیل می‌شد، برای مردم افغانستان بمانیم و تحویل دهیم.»

الاکبروف افزوده‌است: «ما با سرعتی بی‌سابقه بالا رفتیم. ما به مردم در جایی که بیش‌تر به ما نیاز داشتند کمک می‌کردیم. ما همچنان به افغانستان متعهد هستیم.»

این در حالی ‌است که تنها یک روز به یک‌ساله‌شدن حکومت طالبان در افغانستان باقی مانده‌است.

با روی کار آمدن این گروه، اقتصاد کشور به فروپاشی دچار شده و بحران فقر و گرسنگی میان مردم به طور بی‌پیشینه‌ای افزایش یافته‌است.

شورای امنیت سازمان ملل اواسط ماه مارچ سال جاری میلادی، ماموریت سیاسی یوناما را در افغانستان تمدید کرد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد با ۱۴ رای موافق از جمله رای مثبت چین و تنها یک رای ممتنع از جانب روسیه به قطعنامه‌ای رای داد که در آن شرح مامورت جدید هیات سیاسی سازمان ملل در افغانستان برای یک‌سال آینده به تفصیل بیان شده‌بود.

در متن این قطعنامه نامی از «طالبان» به میان نیامد و تنها بر رسمیت‌یافتن حضور بین‌المللی یوناما در افغانستان تاکید شده‌بود.

مطالب مرتبط