پیروزی ملی‌پوشان کریکت افغانستان بر پاکستان در بازی تدارکاتی

تیم ملی کریکت افغانستان در نخستین بازی یک‌روزۀ آمادگی جام جهانی کریکت، روز گذشته (جمعه ۳ جوزا)، تیم ملی کریکت پاکستان را با سه وکت شکست داد.blank

این بازی در شهر بریستول انگلستان برگزار شده‌بود.

بازی را نخست تیم پاکستان آغاز کرد. کریکت‌بازان پاکستانی با حذف‌شدن تمامی بازیکنانش در ۴۷ آور ۲۶۳ دوش برای افغانستان هدف تعیین کرد.

بازی‌کنان تیم ملی کریکت کشور با درخشش خوب محمدنبی در توپ‌اندازی سه بازیکن و راشدخان و دولت زدران هرکدام دو بازی‌کن پاکستانی را از میدان خارج کردند.

محمد شهزاد محمدی و حضرت زازی، آغاز خوبی به تیم ملی کریکت افغانستان دادند؛ اما شهزاد محمدی به‌خاطر مصدومیت میدان را ترک کرد و حضرت زازی نیز پس از کسب ۴۹ دوش از میدان خارج شد.

رحمت‌شاه موفق به کسب ۳۲ دوش شد و سمیع‌الله شینواری توانست ۲۲ دوش بگیرد. اصغر افغان پس از گرفتن هفت دوش وکت‌هایش را از دست داد. مشارکت محمدنبی عیسی‌خیل و حشمت‌الله شهیدی در این بازی بی‌نهایت حیاتی بود و توانست افغانستان را در رسیدن به هدف ۲۶۳ دوش کمک کند.

این نخستین پیروزی تیم ملی کرسکت افغانستان در برابر تیم پاکستان در بازی‌های بین‌المللی است. در گذشته تیم افغانستان سه بار از پاکستان شکست خورده‌بود.

پاکستان از قدرتمندترین تیم‌های کریکت در جهان است و بارها به فاینل جام جهانی کریکت رسیده که این‌بار توسط افغانستان شکست داده شد.

جام جهانی کریکت در روزهای نزدیک در کشورهای ایرلند و بریتانیا آغاز خواهد شد و این دومین بار است که تیم ملی افغانستان در یک جام جهانی اشتراک می‌کند.

خبرهای بیشتر را در تلگرام ما بخوانید

رقابت بعدی آمادگی تیم ملی کریکت افغانستان قبل از رفتن به جام جهانی کریکت ۲۰۱۹ انگلستان به‌تاریخ ۲۷ ماه می برابر با ۶ جوزا با تیم ملی کریکت انگلستان خواهد بود.

مطالب مرتبط