افتتاح نخستین «دیسکوی حلال» در عربستان سعودی

در عربستان سعودی برای نخستین‌بار یک «دیسکوی حلال» افتتاح شده که جنجال‌های فراوانی را در شبکه‌های اجتماعی این کشور محافظه‌کار برانگیخته‌است.

blank

به‌گزارش الجزیره، افتتاح نخستین «دیسکوی حلال» در عربستان روز گذشته (چهارشنبه، ۲۲ جوزا) جنجال و غوغای فراوانی در شبکه‌های اجتماعی برپا کرده‌است و کاربران توئیتر از آن با عنوان «مجموعه باشگاه شبانه حلال‌وایت» در ساحل بسته و مختلط در شهر «جده» یاد کرده‌اند.

کاربران توییتر نوشته‌اند که عربستان این روزها شاهد تغییرات و تحولات فراوان است که پیش از این هرگز به‌خود ندیده‌ بود. این تغییرات و به‌ویژه افتتاح بی‌سابقه دیسکو برخلاف سنت‌ها و اعتقادت سخت‌گیرانه‌ حاکم بر جامعه سعودی است.

براساس اعلام فعالان شبکه‌های اجتماعی، تصویربرداری و حمل تلفن همراه در این مکان ممنوع است و ساحل، مختلط خواهد بود و فقط با لباس معین می‌توانند وارد ساحل شوند.

افق را در تلگرام دنبال کنید

برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی نسبت به چنین تغییر و تحولاتی ابراز خشم کرده و از وجود چنین اماکنی در جوار شهر مذهبی مکه ابراز نارضایتی کرده‌اند.

در همین راستا، سعود خالد بن سعود؛ پسر ملک سلمان؛ سلطان سعودی در توئیتی نوشته‌است: «عربستان محل قبله مسلمانان و مدینه منوره است و چنین مظاهری نباید در سرزمین حرمین شریفین وجود داشته‌باشد.»

مروج بن خالد؛ دیگر شاهزاده سعودی نیز نوشته‌است: «کدام تغییر؟ این گناهی آشکار و مصداق فساد فی الأرض است.»

گفته می‌شود این تحولات بخشی از برنامه محمد بن سلمان؛ ولیعهد مقتدر سعودی تا سال ۲۰۳۰ است.

مطالب مرتبط