متوقف شدن پروازها از فرودگاه کابل به‌دلیل یک آزمایش موشکی ایران

برخی منابع از سازمان ملل از انجام یک آزمایش موشکی توسط ایران و متوقف شدن پروازها از میدان هوایی حامد کرزی در کابل به‌دنبال آن، خبر داده‌اند.blank

این منبع سازمان ملل به رادیوی آزادی گفته‌است که مرکز هماهنگی حالت بحران این سازمان در پیامی به تمام کارمندانش در افغانستان گفته که ایران یک موشک آزمایش کرده‌است.

بر بنیاد این پیام، با آن که تا به حال هدف این موشک آزمایشی معلوم نشده؛ اما تمام پروازهای میدان هوایی حامد کرزی به گونه موقت متوقف شد.

در همین حال یک مقام آگاه حکومت افغانستان گفته‌است که پس از چاشت امروز برای چند دقیقه محدود پروازها از این فرودگاخ متوقف شد. این مقام به دلیل حساسیت موضوع نخواسته از او نام برده شود.

این پیام همچنان می‌افزاید که آزمایش موشکی باعث شد که برخی نمایندگی‌های دیپلماتیک در منطقه سبز کابل در حالت اضطراری قرار گیرند.

یک منبع دیپلماتیک غربی در کابل نیز تأیید کرده که زنگ‌های خطر برخی سفارت‌خانه‌ها به صدا در آمده؛ اما اتفاقی خاصی نیفتاده‌است.

در این پیام همچنان آمده است در حالی که هیچ گزارشی مبنی بر شلیک موشک به سوی افغانستان وجود ندارد؛ اما بخش امنیت سازمان ملل متحد از تمام کارمندانش خواسته است که در حالت آماده‌باش و منتظر رهنمایی‌های بعدی امنیتی این سازمان باشند.

دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان، (یوناما) نیز از شریک ساختن اطلاعات مربوط به این موضوع خودداری کرده‌است.

وزارت ترانسپورت و هوا نوردی ملکی اما متوقف شدن موقت پروازهای میدان هوایی حامد کرزی را رد می‌کند.

مطالب مرتبط