شیوع کرونا؛ سازمان ملل خواستار رفع تحریم‌ها علیه ایران شد

میشل باچله؛ کمیشنر سازمان ملل در امور حقوق بشر گفته‌است که با شیوع کرونا، لازم است تا تحریم‌ها علیه کشورهایی نظیر ایران مورد بازبینی قرار گیرد.blank

خانم باچله، سه شنبه، ۲۴ مارچ در بیانیه‌ای گفت: «در این دوران خطیر، هم به دلیل سلامت جهانی و هم به دلیل حفاظت از حقوق و جان میلیون‌ها نفر از مردم این کشورها بخشی از تحریم‌ها باید کاهش یافته و یا لغو شود.»

او افزود که معافیت بشردوستانه از تحریم‌ها باید تجهیزات و لوازم صحی را شامل شود.

امریکا به‌ دنبال خروج از توافق هسته‌ای شش قدرت جهانی با ایران تحریم‌های گسترده‌‌ای را علیه تهران وضع کرد.

این تحریم‌ها بسیاری از بخش‌های بانکی، مالی و صنعتی ایران را در بر می‌گیرد؛ ولی به گفته مقام‌های امریکایی، شامل واردات مواد غذایی و دارو توسط ایران نمی‌شود. با این حال نگرانی بانک‌ها از معامله با ایران و سخت‌گیری در نقل ‌و انتقال‌ پول باعث شده که مشکلاتی در این زمینه بروز کند و ایران با مشکلات مالی مواجه شود.

همزمان در بحران اخیر کرونا کشورها و سازمان‌های مختلف کمک‌های خود را به ایران فرستاده‌اند یا برای کمک اعلام آمادگی کرده‌اند.

کرونا در ایران تا دیروز (سه شنبه، حمل) ۱۹۳۴ نفر قربانی گرفته‌است. آمار مبتلایان کرونا نیز در آن کشور در حال گسترش است و براساس آخرین آمار تاکنون تعداد کل مبتلایان کرونا در ایران ۲۴ هزار و ۸۱۱ نفر اعلام شده‌است.

همچنین موارد ابتلا به بیماری کووید- ۱۹ در سراسر جهان نیز به ۴۰۰ هزار نفر نزدیک شد و طبق آمارهای دولتی تعداد قربانیان این بیماری به حدود ۱۷ هزار نفر رسید.

مطالب مرتبط