تاجیکستان و ترکمنستان تنها کشورهای عاری از کرونا در منطقه

سازمان جهانی صحت در گزارش اخیر خود، تاجیکستان و ترکمنستان را تنها کشورهای عاری از ویروس کرونا در آسیای مرکزی خوانده‌است.blank

بر بنیاد این گزارش که امروز پنج‌شنبه، ۷ حمل منتشر شده، در این دو کشور در میان کشورهای مشترک‌المنافع هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا ثبت نشده‌است.

درگزارش آمده که در روسیه ۶۵۸، ارمنستان ۲۶۵، مولداوی ۱۴۹، اوکراین ۱۴۵، آذربایجان ۹۳، قزاقستان ۸۸، بلاروس ۸۶، ازبکستان ۶۰ و قرغیزستان ۴۴ مورد ابتلا به ویروس کرونا تاکنون شناسایی شده است.

تاکنون در بلاروس ۲۹، روسیه ۲۹، ارمنستان ۱۶، آذربایجان ۱۰، مولداوی ۲، قزاقستان ۲ و اوکراین یک نفر بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شدند.

فعلا در روسیه در پی ابتلا به ویروس کرونا ۲ تن، در آذربایجان یک تن، در مولداوی یک تن و در اوکراین ۵ تن فوت کرده‌اند.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان به ۸۴ نفر رسیده است که دو نفر از آن‌ها بهبود و چهار نفر دیگر فوت کرده‌اند. در گزارش سازمان جهانی صحت آمار فوت شدگان در افغانستان ۲ نفر گفته شده‌است.

علاوه بر تاجیکستان و ترکمنستان در بین کشورهای آسیایی همچنین در کشورهای کوریای شمالی و یمن همچنین هیچ مورد گرفتاری به این ویروس جدید ثبت نشده است.

در بین کشورهای افریقایی ابتلا به ویروس کرونا همچنین در قلمرو کشورهای کومور، مالاوی، سیرالائون، سائوتوما و پرینسیپ ثبت نشده است.

علاوه بر این در گروه کشورهای اقیانوسیه که هیچ موردی از عفونت کرونا در قلمرو آن‌ها تایید نشده است کشورهای واناتو، کیریباتی، میکرونزی، نائورو، ساموآ و تووالو هستند.

سازمان جهانی صحت در مجموع تاکید کرده که موارد ابتلا به ویروس کرونا در بیش از ۱۹۵ کشور جهان ثبت شده است.

هرچند چین از لحاظ ابتلا به کووید ۱۹ در صدر فهرست قرار دارد؛ اما ایتالیا و اسپانیا بیشترین قربانیان این ویروس را داشته است که از چین نیز بیشتر بوده‌است. ایران و امریکا نیز قربانیان بیشتری دارند.

مطالب مرتبط