کاهش محدویت‌ها؛ رژیم کار در ادارات دولتی در دو شیفت تنظیم می‌شود

کابینه حکومت با اتخاذ تصمیم درباره کاهش تدریجی محدودیت‌ها فیصله کرده که ساعات کاری در ادارات دولتی نیز پس از عید فطر، در دو شیفت صبح و بعد از ظهر تنظیم شود.blank

ارگ ریاست جمهوری در خبرنامه‌ای گفته‌است که این تصمیم امروز پنج‌شنبه، ۱ جوزا در نشست فوق‌العاده کابینه به‌منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا گرفته شده‌است.

بر بنیاد خبرنامه ارگ، میوند رهیاب؛ کمیشنر کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی پیشنهاد تنظیم ساعات کاری در دو شیفت به صورت همه‌روزه را مطرح کرده و کابینه آن را تصویب کرده‌است. کابینه همچنین کمیته‌ای را توظیف کرده تا ساعات و شفت‌های کاری را به شکل شفت صبح و بعد از ظهر تنظیم و اجرایی کند.

در نشست امروز کابینه طرح کاهش محدودیت‌های گشت‌وگذار در کابل و ولایات و نیز آغاز کسب‌وکارها طبق تقسیم اوقات تعیین شده از سوی اصناف تصویب کرده‌است.

بر بنیاد این طرح، اصناف، دکان‌ها، سرای‌ها، فروشگاه‌ها و دیگر کسب‌وکارها با تطبیق توصیه‌های وزارت صحت عامه و به گونه نوبت‌وار بازگشایی می‌شود.

این در حالی است که به آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور روزانه تا ۵۰۰ نفر یا بیش از آن اضافه می‌شود. اکنون بیش از ۸ هزار نفر در سراسر کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و ۱۹۳ نفر جان‌های خود را از دست داده‌اند.

مطالب مرتبط