حمله بر نیروهای سپاه پاسداران در سیستان و بلوچستان؛ جیش‌العدل بر عهده گرفت

فداحسین مالکی؛ نماینده زاهدان در مجلس ایران تایید کرده‌است که موترهای سپاه پاسداران در سیستان و بلوچستان، هدف انفجار قرار گرفته‌است. به گفته او این رویداد تلفات جانی در پی نداشته و تنها یک فرمانده محلی سپاه زخمی شده‌است‌.blankاین حمله انفجاری، صبح امروز (سه شنبه، ۱۰ سرطان) در نزدیکی روستای گلوگاه واقع در بخش کورین سیستان و بلوچستان انجام شده‌است.

نماینده زاهدان گفته‌است که نیروهای سپاه پاسداران با سه موتر در حال گشت‌زنی بودند که با دو بمب کنار جاده‌ای برخورد کردند و توانستند یکی از این بمب‌ها را خنثی کنند؛ اما دومین بمب منفجر شده‌است.

گروه جیش‌العدل مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته‌ و گفته‌است که فرمانده پایگاه کورین در این حادثه کشته و به سایر نیروها نیز «خسارت زیادی» وارد شده‌است. مقام‌های ایران این موضوع را تکذیب کردند.

گروه جیش‌العدل خود را «ارتش عدالت و برابری» و مدافع «اهل سنت» در ولایت سیستان و بلوچستان می‌داند. این گروه در موارد متعدد، درگیری‌هایی مسلحانه با نیروهای نظامی و امنیتی ایران داشته‌است و مسئولیت چند حمله مسلحانه در مناطق مرزی جنوب شرق ایران را هم بر عهده گرفته‌است.

حکومت ایران این گروه را تروریستی و وابسته به نیروهای اطلاعاتی عربستان سعودی و امریکا می‌داند. اتهامی که این دو کشور رد می‌کنند.

مطالب مرتبط