امریکا بار دیگر ایران را به حمله نظامی تهدید کرد

برایان هوک نماینده ویژه امریکا در امور ایران، تهران را به حمله نظامی تهدید کرد.blank

به نقل از تایمز آو اسرائیل، برایان هوک نماینده ویژه امریکا در امور ایران تاکید کرد که تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران ترجیح امریکاست تا اینکه سایر تحریم‌ها را اعمال کند.

اقای هوک افزود:«اگر لازم باشد، دولت ترامپ برای جلوگیری از رسیدن ایران به سلاح هسته‌ای، از نیروی نظامی استفاده می‌کند.

وی در ادامه در مورد نقش روسیه و چین در مورد تمدید تحریم‌های تسلیحاتی گفت:  امیدوارم روسیه و چین هم بخواهند خاورمیانه‌ای آرام و امن و باثبات را ببینند.

برایان هوک در ادامه گفت: نگرانی‌های مشترک میان اسرائیل و کشورهای عربی در مورد تهدید‌ها از جانب ایران سبب تحریم روابط میان آن‌ها شده است.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا در جلسه روز سه شنبه شورای امنیت سازمان ملل از اعضای این شورا خواست تا تهران با «پاسخگویی» وادارند.

در این نشست که به ریاست دوره‌ای فرانسه و به صورت ویدیویی برگزار شد و طی آن دبیر کل شورا گزارش شش ماه اخیر اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ این شورا درباره ایران را به اعضا ارائه کرد، نماینده چین با انتقاد از سیاست امریکا درباره ایران، مخالفت خود را با درخواست تمدید تحریم‌ها علیه ایران اعلام نمود.

وزیر خارجه امریکا در ابتدای این نشست با تشکر از بیانیه کشورهای اروپایی بر لزوم ادامه تحریم ایران تاکید کرد و افزود: «اگر شما اقدام نکنید، ایران قادر به خرید جنگنده خواهد بود و این کشورهای اروپایی را در تیررس ایران قرار خواهد داد. ایران می‌تواند در مدت ۴ ماه با خرید جنگنده‌های روسی ریاض، دهلی و حتی رم و ورشو را پوشش دهد.»

پمپئو همچنین در ادامه اظهار داشت تمدید تحریم‌های تسلیحاتی فشار بیشتری به ایران وارد خواهد کرد تا مثل یک دولت نرمال رفتار کند.

مطالب مرتبط