نمایندگان: نیروهای امنیتی از انجام عملیات تهاجمی علیه طالبان منع شده‌اند

اعضای مجلس نمایندگان می‌گویند که دستور تازه رییس جمهور غنی، نیروهای امنیتی را از اجرای عملیات تهاجمی منع کرده و این نیروها حالت دفاعی گرفته‌اند.blank

این نمایندگان امروز چهارشنبه، ۱۸ جوزا در نشست عمومی مجلس گفتند که باید این وضعیت تغییر کند و نیروهای امنیتی دوباره به حالت تهاجمی در بیایند.

راضیه سعادت منگل؛ نماینده پکتیا در این نشست گفت که بر بنیاد حکم تازه رییس جمهور، سربازان تنها به دفاع از سنگرهای شان مکلف شده‌اند و حق اجرای عملیات تهاجمی را ندارند.

او افزود که در عین حال طالبان و شبکه حقانی با استفاده از این حُکم ریاست جمهوری هر روز ده‌ها تن نظامی و غیر نظامی را در شاهراه‌ها و درگیری‌ها می‌کشند. او خواهان تجدید نظر در حکم رییس جمهور غنی شد.

از طرفی هم، عبدالظاهر تمیم؛ نماینده غور در مجلس گفت در حالی که نا امنی در همه ولایات افزایش یافته، حکومت فرمان توقف حملات علیه طالبان را صادر کرده‌است. او نیز گفت که طالبان همواره مردم را در ولایت غور به گلوله می‌بندند.

او فرمان رییس جمهور در خصوص توقف عملیات‌ها را «جنایت علیه تمام شهروندان» خواند.

هرچند رییس جمهور غنی در ماه ثور امسال دستور آغاز عملیات‌های تهاجمی علیه طالبان و دیگر گروه‌های تروریستی را به نیروهای امنیتی داد؛ اما با اعلام آتش‌بس در سه روز عید، آقای غنی به نیروهای امنیتی دستور دیگری داد تا به طالبان حمله نکنند و حالت دفاعی بگیرند.

مطالب مرتبط