غنی: دولت تسهیلات لازم برای چهار انتخابات پیشرو را فراهم می‌کند

رییس‌جمهور اشرف غنی می‌گوید حکومت به اصل انتخابات متعهد است و تسهیلات را برای برگزاری چهار انتخابات‌ پیشرو فراهم خواهد کرد.blank

رییس‌جمهور پیش از چاشت امروز یک‌شنبه، ۲۸ جدی با اعضای کمیسیون مستقل انتخابات دیدار کرده و طرح‌ها و برنامه‌های اعضای این کمیسیون را در مورد برگزاری انتخابات شوراهای ولایتی، شوراهای ولسوالی‌ها، شهرداری شهرهای بزرگ و انتخابات پارلمانی غزنی شنیده است.

آقای غنی گفته است که برای تعقیب عملی طرح‌ها و برنامه‌های کمیسیون مستقل انتخابات با وزارت‌ها و ادارات مربوط جلسات نوبتی و دوامدار برگزار می‌کند.

پیش از این، کمیسیون مستقل انتخابات، به حکومت پیشنهاد داد که انتخابات پارلمانی ولایت غزنی، شوراهای ولایتی، شوراهای ولسوالی‌ها و شماری از شهرداری‌ها، در ماه میزان سال آینده‌ خورشیدی برگزار شود.

مسئولان این کمیسیون، تاکید کردند که تمام آمادگی‌‌های تخنیکی و عملیاتی، برای برگزاری این چهار انتخابات در ماه میزان سال آینده گرفته شده است.

انتخابات مجلس نماینده‌گان در ولایت غزنی به دلیل جنجالی‌شدن آن دو سال پیش برگزار نشد. جنجال بر تقسیم غزنی به عنوان سه حوزه انتخاباتی به صورت یک استثنا شکل گرفت و سرانجام حکومت بر آن شد تا در این ولایت انتخابات برگزار نکند.

انتخابات شهرداری‌ها و شورای ولسوالی‌ها که در قانون پیش‌بینی شده است، تاکنون از سوی حکومت‌ افغانستان در جریان دو دهه گذشته برگزار نشده است.

مطالب مرتبط