معاون ترامپ: ایران را در خاور میانه منزوی کردیم

مایک پنس؛ معاون رییس جمهوری امریکا می‌گوید که دولت ترامپ با سیاست خارجی نظامی‌اش ایران را در خاور میانه تضعیف و منزوی کرده و از جو بایدن نیز می‌خواهد که همین سیاست را ادامه دهد.blank

آقای پنس امروز شنبه، ۱۶ جنوری در پایگاه هوایی کالیفرنیا در جمع نظامیان ارتش از جو بایدن خواست که در سیاست خارجی و نظامی همان مسیری که دولت ترامپ در چهار سال پیش پیموده را ادامه دهد.

او در در بخشی از اظهاراتش با اشاره به این‌که دولت ترامپ قاسم سلیمانی را از میان برداشته است، افزود: «ما توانستیم ایران را به شکلی بی‌سابقه در منطقه تضعیف و منزوی کنیم.»

معاون ترامپ اضافه کرد که نیروهای مسلح امریکا قاسم سلیمانی؛ بزرگترین ترورسیت جهان را از میان برداشتند و دیگر او نیست که بتواند نیروهای امریکایی را تهدید کند.

وی به دفاع از دست‌آوردهای سیاست خارجی دولت ترامپ نیز پرداخت و خروج امریکا از توافق هسته‌ای با ایران را یکی از اقدامات مهم دولت جمهوری‌خواهان در چهار سال اخیر برشمرد.

معاون رییس جمهور امریکا در عین حال اظهار داشت که افتخار می‌کند که در چهار سال اخیر، برای نخستین بار دولت امریکا در دهه‌های اخیر وارد یک جنگ جدید نشده است.

مطالب مرتبط