ایران حمله به تاسیسات هسته‌ای نطنز را «تروریسم هسته‌ای» خواند

علی اکبر صالحی؛ رییس سازمان انرژی اتمی ایران حمله تاسیسات هسته‌ای این کشور تایید کرده و از سازمان بین‌المللی انرژی اتمی و جامعه بین‌الملل خواسته با «تروریسم هسته‌ای» برخورد کنند.blankوی اقدام صورت گرفته در تاسیسات هسته‌ای نطنز را نشان دهنده «شکست» مخالفان پیشرفت صنعتی ایران و مخالفان مذاکرات «موفق» هسته‌ای برای رفع تحریم‌ها توصیف کرد.

صالحی ضمن محکوم کردن این حرکت به تعبیر او «مذبوحانه» تصریح کرد که حق ایران برای اقدام علیه عاملان و آمران این اقدام محفوظ است.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران همچنین تاکید کرد که این کشور با جدیت گسترش فناوری هسته‌ای و تلاش برای رفع «تحریم‌های ظالمانه» را ادامه خواهد داد.

بهروز کمالوندی؛ سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران، امروز (یک شنبه، ۲۲ حمل) از وقوع «حادثه» در تاسیسات غنی‌سازی نطنز خبر داد و اعلام کرد که شبکه توزیع برق تاسیسات هسته‌ای شهید احمدی روشن دچار مشکل شده ولی این حادثه صدمات انسانی و آلودگی به دنبال نداشته است.

وزنامه اسرائیلی جروزالم پست پیش از تایید ایران، گزارش داد که اتفاقی که در تاسیسات نظنز افتاده حادثه نبوده و خسارات آن بسیار سنگین‌تر از آن است که مقام‌های ایران می‌گویند.

سایت این روزنامه نوشت که به نظر می‌آید که این واقعه در اثر حمله سایبری رخ داده که احتمالا اسرائیل در آن نقش داشته است.

مطالب مرتبط