شمار مبتلایان کرونا در هند از ۲۰ میلیون نفر گذشت

در حالی که دولت هند می‌گوید سرعت ابتلا به کرونا در این کشور رو به کاهش است، اما شمار مبتلایان به این ویروس رسما از ۲۰ میلیون نفر عبور کرده است.blank  به گزارش بی بی سی، هند می گوید که از ۳۰ اپریل که بیش از ۴۰۰ هزار مورد ابتلای تازه را ثبت کرد، شمار مبتلایان به طور مداوم کاهش یافته‌اند. اکنون شمار مبتلایان در روز سه شنبه ۳۵۵ هزار نفر گزارش شده است.

کارشناسان اما می‌گویند آمار ابتلا و مرگ ناشی از کرونا در هند، کمتر از میزان واقعی گزارش می‌شود.

به گفته کارشناسان، پایین بودن میزان تست‌های کرونا و نیز افراد زیادی که در خانه‌های خود بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان می‌بازند، دلیل نادقیق بودن آمار رسمی است.

در دهلی پایتخت، همچنان کمبود اکسیجن وجود دارد و نشانه‌ای از کاهش عفونت‌ها به چشم نمی‌خورد. مبتلایان همچنان به دنبال جایی برای درمان هستند.

بنابر گزارش‌های رسمی در روز دوشنبه ۴۴۸ نفر در دهلی جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست دادند؛ رکوردی تازه در وضعیت وخیم هند.

دولت دهلی گفته است که از ارتش می‌خواهد تا تاسیسات درمانی و واحدهای مراقبت ویژه برپا کند.

آرویند کجریوال؛ وزیر ارشد دهلی بارها گفته است که این شهر از دولت فدرال اکسیجن کافی دریافت نمی‌کند. سهمیه اکسیجن هر ایالت را دولت فدرال مشخص می‌کند.

مقامات فدرال ضمن انکار کمبودها، می‌گویند چالش‌ها ناشی از حمل و نقل است.

با کمبود اکسیجن پزشکی و تخت بیمارستانی، مراکز درمانی برای رسیدگی به مبتلایان به کرونا با مشکل جدی روبرو هستند.

در هند تصاویر تکان‌دهنده از خانواده‌هایی که بیش از ده روز است برای بستری بیمار خود التماس می‌کنند منتشر شده و سردخانه‌ها و مرده‌سوزخانه‌ها از عهده رسیدگی به موقع به جان‌باختگان برنمی‌آیند.

نخست وزیر هند قرنطینه سراسری را آخرین گزینه خوانده و دولت مرکزی تمایلی به اجرای آن ندارد. رهبران ارشد کشور نگران تاثیر اقتصادی این اقدام هستند.

مطالب مرتبط