شورای امنیت خواستار حمایت جهان از افغانستان در مبارزه با تروریزم شد

شورای امنیت سازمان ملل متحد با نشر اعلامیه‌ای، حمله اخیر در ولایت لوگر را محکوم کرده و خواستار حمایت دولت‌ها از افغانستان در امر مبارزه با تروریزم شده‌است.blankدر این اعلامیه، شورای امنیت سازمان ملل متحد نگرانی شدید خود را از ادامه خشونت‌ها، کشتار افراد ملکی و ناامنی در افغانستان ابراز نموده و خواهان توقف خشونت‌ها و تأمین آتش‌بس شده است.

وزارت خارجه‌ می‌گوید، شورای امنیت تروریزم را تهدید علیه صلح و امنیت بین‌المللی دانسته است، خواستار محاکمه عاملان سازمان دهندگان و حامیان مالی اقدامات تروریستی شده اند. این شورا در سایه قواعد بین‌المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت از تمامی کشورها خواسته است تا با دولت جمهوری اسلامی افغانستان در مبارزه با تروریزم همکاری فعال نمایند.

طبق اعلامیه‌ وزارت خارجه، شورای امنیت با در نظرداشت منشور سازمان ملل متحد، قواعد بین‌المللی بشر دوستانه، قواعد بین‌المللی حقوق بشری و قوانین بین‌المللی مهاجرت ، بر ضرورت مبارزه مشترک تمامی دول علیه تهدیدات تروریستی که امنیت و صلح بین‌المللی را به خطر می‌اندازد، تاکید کرده است.

وزارت امور‌ خارجه با ابراز قدردانی از موقف شورای امنیت سازمان ملل متحد در قبال حمله لوگر و حمایت از مبارزه مردم افغانستان برعلیه تروریزم، بر تأمین آتش‌بس فوری که زمینه‌ساز آغاز مذاکرات معنادار و استقرار صلح پایدار در افغانستان گردد، تأکید کرده است.

حوالی ساعت ۷:۰۰ شامگاه جمعه، ۱۰ ثور انفجاری در مربوطات حوزه اول شهر پل علم؛ مرکز لوگر رخ داده‌است.

در این حمله ۲۴ غیرنظامی که اکثرشان دانش‌آموزان کانکوری بودند، کشته و ۱۱۵ تن دیگر نیز زخمی‌ شده‌اند. مسولیت این حمله را فرد و یا گروهی بر عهده نگرفته است؛ اما حکومت طالبان را مسئول می‌داند.

مطالب مرتبط