در یک رویداد ترافیکی در پاکستان ۲۸ تن کشته شدند

رسانه‌های پاکستانی گزارش داده‌اند که در اثر برخورد یک موتر لاری با یک بس مسافربری در ایالت پنچاب این کشور ۲۸ نفر جان باخته و ۴۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.blankرادیو پاکستان گفته است که این رویداد صبح امروز دوشنبه، ۲۸ سرطان در ناحیه دیره غازی خان در حالی صورت گرفته است که این اتوبوس از سیالکوت به سوی دیره غازی خان در حرکت بودند.

براساس گزارش‌ها زخمیان این رویداد به شفاخانه دره قاضی خان منتقل شده‌اند.

برخی از منابع گفتند که مسافران این اتوبوس بیشتر کارگرانی بودند که برای سپری کردن روزهای عید قربان در کنار خانواده‌های‌شان به سمت دیره غازی خان می‌رفتند.

یک مقام پولیس این کشور گفته است که تحقیقات در رابطه به چگونگی این رویداد جریان دارد. نخستین بررسی ها نشان می دهند که این بس بسیار با سرعت در حرکت بوده است و علاوه بر این وضعیت بد جاده نیز یکی دیگر از عوامل این رویداد خوانده شده است.

چودری فوادحسین؛ وزیر اطلاعات پاکستان در توییتی گفته است که نقض قوانین راهنمایی رانندگی مرگبار است و باعث می‌شود، چنین رویدادهای رخ دهد. او از رانندگان خواسته است که هنگام رانندگی مراقبت بیشتری را به خرج دهند.

حوادث ترافیکی در پاکستان به دلیل وضعیت خراب جاده ها، موترهای خیلی کهنه و تدابیر بسیار ضعیف ایمنی به تکرار رخ می دهند.

در این کشور واقع در جنوب آسیا که بیش از ۲۰۰ میلیون جمعیت دارد، بر اساس منابع رسمی سالانه دست کم ۵۰۰۰ تن در اثر رویدادهای ترافیکی جان خود را از دست می دهند.

مطالب مرتبط