ممنوعیت ورزش زنان توسط طالبان؛ احتمال لغو بازی کریکت افغانستان – استرالیا

پس از آن‌که اعضای طالبان اعلام کردند که در حکومت آن‌ها زنان اجازه انجام ورزش کریکت یا هر ورزش دیگر را نخواهند داشت، سازمان کریکت استرالیا اعلام کرد که در صورت ممنوعیت زنان از ورزش، بازی خود با افغانستان را لغو می‌کند.blankاحمدالله وثیق؛ معاون کمیسیون فرهنگی طالبان گفته‌است که زنان در دولت جدید، کریکت یا هر ورزش دیگری را انجام نخواهند داد.

وثیق روز چهارشنبه به شبکه تلویزیونی استرالیایی SBS گفته‌است: «من فکر نمی‌کنم زنان اجازه بازی کریکت را داشته‌باشند؛ زیرا لازم نیست زنان کریکت‌ بازی کنند.»

او افزوده‌است که در کریکت زنان ممکن است با شرایطی روبه‌رو شوند که صورت و بدن آن‌ها پوشانده نشوند و به گفته او «اسلام اجازه نمی‌دهد زنان این‌گونه دیده شوند».

این عضو طالبان گفته‌است: «عصر رسانه‌ها است و عکس‌ها و فلم‌ها وجود خواهد داشت، و سپس مردم آن را تماشا می‌کنند. اسلام و امارت اسلامی به زنان اجازه نمی‌دهند کریکت یا در ورزش‌هایی که در معرض آن‌ قرار می‌گیرند، بازی کنند.»

به گزارش خبرگزاری فرانسه سازمان کریکت استرالیا امروز (پنج‌شنبه، ۱۸ سنبله) گفت که افزایش رشد کریکت زنان در سطح جهان برای این سازمان «فوق‌العاده مهم» است.

این سازمان گفته‌است: «دیدگاه ما برای کریکت این است که یک ورزش برای همه است و ما از این بازی برای زنان در هر سطحی بی‌چون و چرا حمایت می‌کنیم.»

سازمان کریکت استرالیا گفته‌است که «اگر گزارشات اخیر رسانه‌ها مبنی بر حمایت از کریکت زنان در افغانستان اثبات شود، کریکت استرالیا چاره‌ای جز میزبانی افغانستان در مسابقه آزمایشی پیشنهادی که قرار است در هوبارت برگزار شود نخواهد داشت».

لازم به ذکر است که طالبان تاکنون به طور رسمی، قانون یا دستورالعملی را درباره ورزش زنان، اعلام نکرده‌‌اند؛ اما در دوران اول سلطه امارت طالبان، ورزش و آموزش برای زنان مطلقا ممنوع بود.

مطالب مرتبط