نخستین بازی دختر بسکتبالیست افغان در اسپانیا پس از خروج از کابل

نیلوفر بیات؛ کاپیتان تیم بسکتبال با ویلچر زنان افغانستان، روز شنبه، ۲ اکتبر اولین بازی خود را برای تیم جدید اسپانیایی خود آغاز کرد. او حدود یک‌ماه پیش، پس از خارج‌شدن از کابل به منظور امضای قرارداد با باشگاه «بیدای‌دیک بیلبائو BSR» وارد شهر بیلبائوی اسپانیا شده‌بود.blankبه گزارش رویترز به نیلوفر بیات، ۲۸ ساله و همسرش رامش ۲۷ ساله، این شانس داده شد که برای تیم بسکتبال با ویلچر Bidaideak Bilbao BSR در شمال شهر بیلبائو بازی کند.

رویترز گفته‌است که آن‌ها با تلاش دولت اسپانیا و فدراسیون بسکتبال اسپانیا در ۲۰ آگوست از کابل با یک پرواز با ۱۰۰ پناهجوی دیگر وارد مادرید شده‌اند.

نیلوفر پس از بازی گفته‌است: «من هرگز این‌همه مهربانی و این‌همه احترام نداشتم. وقتی دیدم چقدر استقبال می‌کنند… احساس کردم این‌جا می‌تواند خانه دوم من باشد. من می‌توانم این‌جا بسیار خوشحال باشم.»

این اولین‌بار بود که بیات در یک تیم مختلط بازی می‌کرد. روز شنبه، او تنها زنی بود که برای بازی Bidaideak Bilbao BSR در بازی دوستانه تیم مقابل Fundacion Vital Zuzenak بازی می‌کرد.

نیلوفر همچنین گفته‌است: «این برای من بسیار جدید بود، در افغانستان این‌طور نیست. تیم‌ها بسیار از هم جدا هستند و ما باهم بازی نمی‌کنیم؛ اما این بسیار خوب بود.»

براساس گزارش‌ها در بازی روز شنبه اسپانیا، نیلوفر بیات با استقبال گسترده مردم به سمت زمین رفت. پس از آن با اهدای گل و تشویق مردم و تماشاچیان روبه‌رو شد.

مطالب مرتبط