خبرنگار افق در کابل هدف حمله قرار گرفت

جاوید یوسفی؛ خبرنگار خبرگزاری افق در یک حمله با چاقو در شهر کابل زخمی شد. مهاجمان وسایل شخصی آقای یوسفی را با خود نبرده‌اند. وزارت امور داخله «امارت اسلامی» می‌گوید این حمله، کار سارقان مسلح بوده‌است.blankجاوید یوسفی، شامگاه امروز (یک‌شنبه، ۲۸ قوس) در منطقه دشت برچی در غرب پایتخت، هدف یک حمله با چاقو قرار گرفته‌است.

آقای یوسفی می‌گوید، توسط سه نفر با چاقو به شدت زخمی شده‌است.

او هم‌اکنون در شفاخانه تحت مراقبت‌های ویژه است‌.

یوسفی می‌گوید با کسی دشمنی شخصی نداشته‌است و همچنین وسایل شخصی‌اش از جمله پول و موبایل‌اش‌ سرقت نشده‌است‌. بنابراین احتمالا حمله به هدف سرقت، منتفی است.

سعید خوستی؛ سخنگوی وزارت داخله طالبان اما با تایید حمله بر خبرنگار افق گفت که آقای یوسفی توسط «دزدان مسلح» زخمی شده‌است.

آقای خوستی جزئیات بیشتری در این زمینه ارائه نکرد.

این در حالی است که چند ماه قبل، مهدی نوری؛ صاحب‌امتیاز خبرگزاری افق نیز در کابل هدف حمله مسلحانه قرار گرفته و از این حمله جان سالم بدر برده‌بود.

خبرگزاری افق، حمله بر آقای یوسفی را محکوم می‌کند و از مسئولین امنیتی «امارت اسلامی»، نهادهای حامی خبرنگاران و رسانه‌ها و سازمان‌های ملی و بین‌المللی می‌خواهد برای حمایت از آزادی بیان، گردش آزاد معلومات، و مصونیت جانی خبرنگاران این رسانه و همه رسانه‌های کشور، گام‌های جدی و عملی بردارند.

مسئولان خبرگزاری افق همچنین با هشدار درباره سطح بالای تهدیدهای امنیتی علیه کارمندان و همکاران این رسانه، در این مورد خاص، خواستار حمایت‌ از آقای یوسفی، اقدامات مؤثر برای درمان و بهبودی کامل او و تامین امنیت و مصونیت‌اش به عنوان یک خبرنگار فعال، آزاد و بی‌طرف است.

مطالب مرتبط