هشدار واشنگتن به ایران درباره پیامدهای حمله به شهروندان امریکایی

دولت امریکا به ایران هشدار داده است که هرگونه حمله بر شهروندان این کشور از سوی ایران پیامد سنگینی خواهد داشت.blankاین در حالی‌است که وزارت خارجه ایران روز شنبه اعلام کرد که ۵۱ نفر دیگر را به دلیل ترور قاسم سلیمانی؛ فرمانده سابق قدس ایران در لیست تحریم علیه امریکا افزوده است.

جیک سالیوان در بیانیه‌ای که در واکنش به تصمیم تازه ایران گفته است که این تحریم‌ها در حالی وضع شده که نیروهای نیابتی ایران به عملیات تروریستی خود در امریکا و نقاط دیگر جهان ادامه می‌دهند.

مشاور امنیت ملی آمریکا تاکید کرده که با وجود اختلاف درباره سیاست واشنگتن در قبال ایران، این کشور در حمایت از شهروندان خود در برابر تهدید و تحریم دیگران یکپارچه و متحد است.

آقای سالیوان افزوده که برای پیشگیری یا پاسخ به هر حمله از سوی ایران با متحدان و شرکای خود همکاری خواهد کرد.

به گزارش بی بی سی، وزارت خارجه ایران اعلام کرده که این افراد را به دلیل ایفای نقش در «جنایت تروریستی ایالات متحده آمریکا علیه قاسم سلیمانی، ترویج تروریسم و نقض حقوق بنیادین بشر»، تحت تحریم قرار داده است.

ایران پیشتر در ماه‌های جدی و عقرب ۱۳۹۹ دونالد ترامپ؛ رییس جمهوری امریکا و نه نفر از مقام‌های ارشد دولت او را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.

دولت ایران می‌گوید «این عده در تصمیم‌گیری، برنامه ریزی، سازماندهی، تامین مالی، پشتیبانی، راهبری یا اجرای ترور مشارکت داشته‌اند و یا از آن حمایت کرده‌اند.»

در میان اسامی تازه اعلام شده نام افرادی چون مارک میلی؛ رییس ستاد مشترک ارتش امریکا، رابرت اوبراین؛ مشاور امنیت ملی دولت وقت، کنت فرانکلین مک‌کنزی؛ فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ارتش (سنتکام) دیده می‌شوند.

مطالب مرتبط