جبهه آزادی: طالبان نقطه اتصال تروریسم و بستر رشد این پدیده شوم است

جبهه آزادی افغانستان در واکنش به گزارش اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد ایجاد اردوگاه‌های آموزشی القاعده در افغانستان می‌گوید گروه طالبان «نقطه اتصال حلقه تروریسم و بستر رشد این پدیده شوم در منطقه و فرامنطقه» است.

جبهه آزادی روز پنج‌شنبه، ۱۲ دلو با نشر اعلامیه‌ای گفته است: «مبارزه گروه تروریستی طالبان با گروه تروریستی داعش در حقیقت یک بازی موش و گربۀ استخباراتی غرض سرپوش نهادن به واقعیت وجودی امارت طالبانی به‌عنوان میزبان تمامی گروه های هم‌فکر و هم‌پیمان تروریسم در منطقه است».

این جبهه افزود که «لانه اصلی هیولای تروریسم جهان‌خوار» در حال حاضر در افغانستان زیر تسلط طالبان قرار دارد.

در اعلامیه این جبهه آمده است که طالبان نه‌تنها با تروریسم «رابطه تنگاتنگ و ارگانیک» دارند، بلکه تروریسم «گهواره پرورش» این گروه است.

به گفته جبهه آزادی افغانستان، گروه طالبان «نقطه اتصال حلقه تروریسم و بستر رشد این پدیده شوم در منطقه و فرامنطقه» است.

این جبهه هر دو گروه طالبان و داعش را سازمان‌های «تروریستی» خوانده و گفته استفاده از طالبان علیه داعش «مصداق مبارزه با اهریمن توسط اهریمن است».

گفتنی است که به‌تازگی تیم تحلیل و نظارت بر تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد گفته که روابط طالبان و القاعده همچنان نزدیک بوده و این شبکه هشت اردوگاه آموزشی جدید در افغانستان ایجاد کرده است.

براساس این گزارش، چهار اردوگاه القاعده در ولایت‌های پروان، غزنی، لغمان و ارزگان موقعیت داشته دارد و این شبکه یک انبار تسلیحاتی در پنجشیر نیز ایجاد کرده است.

با این حال، طالبان گزارش اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره‌ مراکز آموزش القاعده در افغانستان را تکذیب کرده‌اند.

گفتنی است جبهه آزادی افغانستان یک تشکیلات نظامی عمدتا متشکل از نیروهای امنیتی و دفاعی دولت پیشین افغانستان است.

این جبهه در ماه‌های گذشته بارها گزارش‌هایی را درباره حملات چریکی بر پایگاه‌ها، گارنیزیون‌ها و ایست‌های بازرسی طالبان منتشر کرده و گفته افراد طالبان را به قتل رسانده است.

مطالب مرتبط