معترضان دروازه اداره پاسپورت پاکستان در مرز چمن بستند

وزیر اطلاعات بلوچستان پاکستان از بستن دروازه اداره پاسپورت در مرز چمن، توسط معترضان خبر داده و گفته است که معترضان دروازه اداره پاسپورت را در مرز چمن بسته است. بیش از ۱۰۰ است که هزاران نفر از ساکنان مناطق مرزی پاکستان به اجباری شدن پاسپورت و ویزا برای عبور و مرور میان دو کشور اعتراض می‌کنند.

blank

جان اچکزی؛ وزیر اطلاعات ایالت بلوچستان پاکستان، امروز سه‌شنبه، اول حوت اعلام کرد که معترضان در مزر اسپین بولدک و چمن دروازه اداره پاسپورت پاکستان را بسته‌اند.

بربنیاد گزارش‌ها، پولیس پاکستان شماری از معترضان را بازداشت کرده است.

وزیر اطلاعات بلوچستان همچنین گفته که اعتراض کنندگان روز دوشنبه دروازه اداره پاسپورت را بسته‌اند.

او این اقدام معترضان را تحریک‌آمیز خوانده و گفته: «داشتن پاسپورت برای سفر مهاجران افغان الزامی و تصمیم دولت است که بدون هیچ مانعی اجرا می‌شود.»

وزیر اطلاعات بلوچستان تاکید کرده هر کسی که قانون را در پاکستان زیر پا بگذارد طبق مقررات با او‌ برخورد خواهد شد.

در بیشتر از سه ماه گذشته هزاران نفر در مرز چمن در اعتراض به تصمیم اخیر حکومت این کشور برای منع رفت‌وآمد مهاجران فاقد پاسپورت و ویزا از مرز، تحصن کردند. معترضان گفته‌اند تا زمانی که حکومت پاکستان تصمیم خود را لغو نکند، به تحصن خود ادامه خواهند داد.

طالبان هم به این تصمیم معترض اند و اخیرا عباس استانکزی؛ معین سیاسی وزیر خارجه طالبان با طرح این ادعا که سرزمین‌های آنسوی دیورند متعلق به افغانستان است، گفت که پاکستان از ما در خاک خودمان پاسپورت و ویزا می‌خواهد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *