نشست ناروی؛ فرایندهای پاسخ‌گویی درباره نقض حقوق بشر و تأثیرات جنگ بر کودکان

ریچارد بنت؛ گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور افغانستان، از دیدارش با فعالان جامعه مدنی افغانستان و نمایندگان طالبان در ناروی با محوریت «فرآیندهای پاسخ‌گویی در مورد نقض حقوق بشر و تأثیرات محیطی جنگ بر کودکان و نسل‌های آینده» خبر داده است.

ریچارد بنت؛ گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور افغانستان از برگزاری نشست دو روزه میان او و شماری از «فعالان افغان» در ناروی خبر داده است. این نشست روز سه‌شنبه، ۲۵ ثور، با میزبانی انجمن تحقیقات حقوق بشر در شهر اسلو برگزار بود.

بنت دیدارهایش با اعضای جامعه مدنی و شهروندان افغانستان در ناروی را مثبت خوانده و گفته که از فعالان زن الهام گرفته است.

در همین حال، انجمن تحقیقات حقوق بشر گفته که ریچارد بنت در این نشست درباره حقوق زنان و دختران در افغانستان، فرآیندهای پاسخ‌گویی در مورد نقض حقوق بشر و تأثیرات محیطی جنگ بر کودکان و نسل‌های آینده گفتگو کرده است.

هرچند گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور افغانستان در مورد حضور نمایندگان طالبان در نشست روز گذشته اسلو چیزی نگفته است، اما منابع می‌گویند در این نشست شماری از مقام‌های طالبان نیز دعوت شده بودند.

شماری از فعالان حقوق زن در واکنش به دعوت از نمایندگان طالبان به اسلو و گفتگو با آنان، روز گذشته در مقابل وزارت خارجه ناروی تجمع اعتراضی برگزار کرده بودند.

آنان گفته‌اند که طالبان یک گروه «تروریستی» است و کشورهای جهان نباید با این گروه گفتگو کند و آن را  به رسمیت بشناسد.

مطالب مرتبط