فوری: انفجارهای متعدد دیگر دستگاه‌های ارتباطی در لبنان

منابع لبنانی از وقوع انفجارهای دیگر در شهر بیروت، پایتخت این کشور خبر می‌دهند و می‌گویند بار دیگر دستگاه‌های ارتباطی در این شهر منفجر شده است. این حادثه یک روز پس از حوادث مرگبار انفجار دستگاه‌های پیجر رخ داد که دست‌کم 12 کشته و هزاران زخمی برجا گذاشت.

خبرگزاری رویترز گزارش داده که دست‌کم صدای یک انفجار عصر امروز چهارشنبه، 28 سنبله شنیده شده است. برخی منابع هم از شنیده‌شدن صدای چند انفجار خبر در ضاحیه؛ محل اصلی انفجارهای دیروز خبر داده‌اند.

شبکه «المیادین» گزارش‌ها درباره انفجار در بیروت را تأیید کرده و گفته که چند دستگاه ارتباطی دیگر در بیروت و در چند منطقه لبنان منفجر شده است.

منابع لبنانی می‌گوین که این بار تلفن‌های همراه، لبتاب‌ها و دیگر وسایل الکترونیکی مورد استفاده حزب‌الله در بیروت و جنوب لبنان منفجر شده که تلفات و زخمی نیز در پی دارد اما هنوز تعداد آن مشخص نیست. به گفته منابع، سطح این انفجار بیشتر از حوادث دیروز بوده و تلفات آن نیز احتمالاً بیشتر است.

مقام‌های لبنانی همچنین از آماده‌باش تمامی شفاخانه‌های این کشور برای زخمیان احتمالی این انفجارها خبر داده است. تصاویر نشرشده از لبنان وقوع آتش‌سوزی در موترها و منازل را نیز نشان می‌دهد که گفته شده به دلیل شدت انفجارها بوده‌است.

این در حالی است که روز گذشته انفجار هزاران دستگاه ارتباطی «پیجر» در بیروت لبنان و برخی نقاط سوریه سبب کشته‌شدن 12 نفر و زخمی شدن هزاران نفر دیگر شد. گزارش شده که اکثریت قربانیان این حوادث، اعضای حزب‌الله لبنان اند که از دستگاه‌های پیجر به عنوان وسیله ارتباطی غیر قابل نفوذ استفاده می‌کردند.

به اساس گزارش رسانه‌های عربی، دست‌کم 500 نفر از زخمیان بینایی خود را از دست داده‌اند و وضعیت صدها زخمی وخیم گزارش شده است. حزب‌الله لبنان اسرائیل را مسوول این حمله دانسته‌اند و رسانه‌های اسرائیلی نیز به صورت تلویحی این موضوع را تایید کرده‌اند.

گزارش‌ها حاکی است که موساد، سازمان جاسوسی اسرائیل در هزاران دستگاه پیجر پیش از آن که به لبنان وارد شود، مواد انفجاری جاسازی کرده بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *