انتخابات ولسی جرگه در ۲۸ میزان سال جاری برگزار می‌شود

مسوولان در کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کرده‌اند که انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی در ۲۸ میزان سال جاری برگزار خواهد شد.blank

عبدالبدیع صیاد، رییس کمیسیون مستقل انتخابات امروز در کنفرانس خبری گفت که کمیسیون انتخابات مکلف به برگزاری انتخابات است و به دلیل مشوره‌های که با احزاب سیاسی، نهادهای مدنی، نهادهای امنیتی و دیگر ارگان‌های ذیربط صورت گرفت برگزاری انتخابات به تعویق افتاد.

وی افزوده که بر اساس پلان کمیسیون مستقل انتخابات، انتخابات ولسی جرگه و شوراهای ولسوالی در ۲۸ ماه میزان سال جاری برگزار می‌شود.

رییس کمیسیون مستقل انتخابات گفته که اولین گام برای برگزاری انتخابات ثبت نام رای دهندگان است که از ۲۵ ماه حمل سال جاری به بعد در سراسر کشور آغاز می‌شود.

وی گفته واجدین شرایط انتخابات باید با تذکره‌های تابعیت شان در یکی از مراکز ثبت‌نام رای دهندگان مراجعه کند و نام خود را ثبت کنند تا در روز انتخابات بتوانند در همان مرکز رای دهی، رای خود را استعمال کنند.

وی از مسوولان ثبت و احوال نفوس کشور نیز خواسته که برای واجدین شرایط رای دهی تذکره تابعیت توزیع کنند و نهادهای امنیتی نیز امنیت انتخابات را تأمین کنند.

تاریخ برگزاری انتخابات درحالی مشخص می‌شود که پیش از این کمیسیون انتخابات اعلام کرده بود که در ۱۶ سرطان سال جاری انتخابات را برگزار خواهد کرد.

مطالب مرتبط