جام ملت‌های آسیا؛ حذف فینالیستان دوره قبلی

شب گذشته و در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا دو فینالیست دوره قبلی این رقابت‌ها با شکست در مقابل حریفانشان از راه‌یابی به مرحله بعد باز ماندند تا ما شاهد یک نیمه ‌نهایی کاملا عربی باشیم.blank
کوریای جنوبی که در مرحله گروهی هر سه بازی خود را با پیروزی پشت سر گذراند و در نخستین دیدار دور حذفی به سختی بحرین را شکست داد، موفق به پیروزی در مقابل قطر نشد و از صعود به دور بعدی باز ماند.
قطری‌ها که در برابر مهاجمان خطرناک کوریا خوب دفاع می‌کردند توانستند از موقعیت پیش‌آمده در دقیقه ۷۹ به خوبی استفاده کنند و با شوت تماشایی عبدالعزیز حاتم به گل برسند.
تیم ملی قطر که در چهار بازی قبلی خود پیروز شده بود با برتری یک بر صفر در این بازی و بدون هیچ گل خورده تا این‌جای کار، برای نخستین بار در تاریخ خود راهی مرحله نیمه نهایی جام ملت‌ها شد.
در آخرین بازی مرحله یک چهارم نهایی، امارات میزبان کار بزرگی انجام داد و استرالیا، مدافع عنوان قهرمانی و یکی از مدعیان این جام را حذف کرد.
تیم ملی امارات که به سختی به این مرحله رسیده بود بر خلاف انتظارها استرالیا را هم شکست دادند تا رقیب قطر در مرحله نیمه نهایی شود.
زردپوشان استرالیا با اشتباه مدافع خود میلوس دجنک و فرصت‌طلبی علی مبخوت تنها گل بازی را دریافت کردند تا وداع تلخی با جام هفدهم داشته باشند و به خانه برگردند.
مرحله نیمه ‌نهایی این رقابت‌ها در روز دوشنبه و سه‌شنبه این هفته برگزار می‌شود که قطر به مصاف امارات می‌رود و ایران در مقابل جاپان صف‌آرایی می‌کند.

مطالب مرتبط