فیسبوک، اینستاگرام و وتس‌اپ با هم ادغام می‌شوند

فیسبوک اعلام کرده که برنامه‌ی را روی دست دارد که با اجرای آن سه پیام‌رسان این شرکت، فیسبوک، اینستاگرام و وتس‌اپ در یک «اپلیکیشن» ادغام می‌شوند.blank
نیویارک تایمز به نقل از منابع در فیسبوک نوشته که اگر چه این پیام رسان‌ها به نحوی با هم ادغام خواهند شد، اما به طور مستقل نیز به کارشان خود ادامه خواهند داد.
با اجرایی شدن این طرح دارندگان هر کدام این سه اپلیکیشن‌ها قادر خواهند بود که بدون نیاز به دیگری به هم پیام ارسال کنند؛ برای مثال، یک کاربر می‌تواند از اینستاگرام برای دوستی که در اینستاگرام نیست و فقط وتس‌اپ دارد پیام ارسال کند.
در حال حاضر فیسبوک مالک هر سه «اپلیکیشن» است اما کاربران این امکان را که فقط با استفاده از یکی از این سه برنامه به هر سه پیام بفرستند، ندارند چرا که در سرور مرکزی این برنامه‌ها از هم مجزا تشکیل شده‌اند.
در همین حال فیسبوک به بی‌بی‌سی گفته که این پروژه را به تازگی کلید زده و تازه در آغاز یک «مسیر طولانی» قرار دارند.
نیویارک تایمز گفته که این پروژه فیسبوک تا اخیر سال ۲۰۱۹ میلادی به انجام خواهد رسید.
مارک زاگربرگ، موسس و مدیرعامل فیسبوک، خودش ابن پروژه را در دست گرفته که در صورت موفقیت به صدها میلیون کاربر فیسبوک، وتس‌اپ و اینستاگرام اجازه خواهد داد که با یک اپلیکیشن، به هرسه پیام‌رسان، پیام بفرستد.
فیسبوک، اینستاگرام و وتس‌اپ را در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ خرید و در حال حاضر به علت اختلاف نظرهای شدید بنیان‌گذاران این برنامه‌ها با زاکربرگ، هیچ یک از آن‌ها در فیس‌بوک کار نمی‌کنند. در سال گذشته برایان اکتون بنیان‌گذار وتس‌اپ از کاربران خواست تا از فیسبوک برای جلوگیری از نقض حریم شخصی شان خارج شوند. کوین سیستورم و مایک کیرگر از موسسان اینستاگرام هم در سپتامبر سال گذشته فیسبوک را ترک کردند.

مطالب مرتبط