ترامپ: استخبارات امریکا در افغانستان باقی میماند

دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا می‌گوید در صورت که مذاکرات صلح به موفقیت بی‌انجامد، نظامیان امریکایی را از افغانستان خارج خواهد کرد اما استخبارات این کشور در افغانستان باقی خواهد ماند.

blank

ترامپ در مصاحبه با تلویزیون سی‌بی‌اس از به درازا کشیدن جنگ امریکا در افغانستان ابراز نارضایتی کرده و گفته است نیروهای امریکایی طالبان را در هم کوبیده و این گروه از جنگ خسته شده است.

وی افزوده : «ببینیم که طالبان چی می‌کنند. آنان صلح می‌خواهند. آنان خسته اند. همه خسته اند… این جنگ بی پایان باید در مقطعی متوقف شود.»

ترامپ خروج نیروهای امریکایی از افغانستان را تایید می‌کند اما می‌گوید که استخبارات امریکا در افغانستان باقی خواهد ماند تا اوضاع را از نزدیک نظارت کند.

وی تصریح کرده: «ما باید از این جنگ پایان ناپذیر برآمده و عساکر خود را به کشور برگردانیم، ولی این به این معنا نیست که نظارت نخواهیم داشت، ما نظارت خود را از راه‌های استخباراتی خواهیم کرد و نظارت زیاد خواهیم داشت.»

رییس جمهور امریکا یکی از دلایل خروج نیروهای امریکایی از افغانستان را بلند بودن هزینه مالی عنوان کرده و گفته است که در ۵ سال گذشته، سالانه نزدیک به ۵۰ میلیارد دالر صرف ماموریت نظامی امریکا تنها در افغانستان شده است.

ترامپ در حالی خروج نیروهای امریکای را از افغانستان تایید می‌کند که به تازگی رییس جمهور غنی در نامه‌ی به او، خواستار حضور شمار موثر نیروهای امریکایی در کشور شده بود.

در حالی حاضر حدود ۱۴ هزار نیروی امریکایی در افغانستان حضور دارند.

 

 

مطالب مرتبط