دست‌کم ۲۰ تن از نیروهای امنیتی در قندوز و بغلان کشته و زخمی شدند

مقام‌های محلی ولایت‎های بغلان و قندوز تایید می‌کنند که در حمله شب گذشته طالبان در مربوطات این ولایات دست‌کم ۲۰ تن از نیروهای امنیتی و دفاعی کشته شده‌اند.

blank

جاوید بشارت، سخنگوی پولیس ولایت بغلان به خبرگزاری افق گفت طالبان حوالی ساعت ۱۱ شب گذشته بالای چند پوسته امنیتی در منطقه جنگل باغ ولسوالی بغلان مرکزی حمله کرده و درگیری میان دو طرف تا صبح ادامه داشت.

آقای بشارت افزود که در این درگیری به دو طرف تلفات وارد شده اما هنوز آمار دقیق آن مشخص نیست.

به گفته او، با رسیدن نیروهای کمکی به ساحه، حمله تهاجمی طالبان عقب زده شده و در حال حاضر وضعیت تحت کنترل نیروهای امنیتی است.

این درحالی است که برخی رسانه‌ها گزارش داده‌اند که در این حمله طالبان ۱۰ تن از نیروهای امنیتی جان باخته‌اند.

از سوی‌هم‌ انعام الدین رحمانی، سخنگوی پولیس ولایت قندوز می‌گوید طالبان حوالی ساعت ۱ شب گذشته بالای پوسته‌های پولیس ملی و اردوی ملی در منطقه تلوکه حمله تهاجمی کرده و پس از چند ساعت درگیری جنگ‌جویان طالب از ساحه فرار کرده‌اند.

آقای رحمانی افزود آمار تلفات نیروهای امنیتی و دفاعی در این حمله مشخص نیست، ممکن سربازان ارتش تلفات داشته باشد.

در همین حال عبدالمالک کریمی، سخنگوی فرقه ۲۰ پامیر در قندوز به خبرگزاری افق گفت «دشمن» شب گذشته در ساحه تلوکه بالای بیز خواجه پاک حمله تهاجمی کرده و با رسیدن نیروهای کمکی حمله دشمن عقب زده شده است.

آقای کریمی افزود در این حمله ۴ تن از سربازان ارتش کشته شده و۵ تن دیگر زخمی شده‌اند. به گفته او در ضد حمله نیروهای دفاعی ۹ تن از جنگجویان طالب کشته و ۶ تن دیگر زخمی شده‌اند.

این درحالی است که اعضای شورای ولایتی قندوز مدعی شده که در حمله شب گذشته طالبان در منتطه تلوکه و پنچشیری ۲۵ تن از نیروهای امنیتی و دفاعی کشته شده اند.

گروه طالبان هم در اعلامیه گفته است که در حمله بالای پوسته‌های امنیتی در ولایت‌های بغلان و قندوز دست‌کم ۳۰ تن کشته شده‌اند.

مطالب مرتبط