نشست مسکو با سه ساعت تاخیر برگزار می‌شود

نشست مسکو که در آن شماری از رهبران احزاب سیاسی و شخصیت‌های سیاسی و بانفوذ با نمایندگان طالبان در مورد صلح گفت‌وگو می‌کنند، با سه ساعت تاخیر برگزار می‌شود.

blank

عمر نثار، سخنگوی کمیته برگزار کننده این نشست به رسانه‌ها گفته است که به دلیل  تاخیر در حضور برخی از اشتراک کنندگان، این نشست با سه ساعت تاخیر برگزار می‌شود.

قرار بود خبرنگاران ساعت ۹ صبح به وقت محلی در هوتل پریزیدینت مسکو حضور یابند اما آقای نثار می‌گوید زمان تجمع خبرنگاران به ساعت ۱۲ به تاخیر افتاده است.

حدود ۴۰ تن از رهبران احزاب سیاسی و چهره‌های سیاسی مطرح چون حامد کرزی رییس جمهور پیشین، محمد حنیف اتمر مشاور پیشین امنیت ملی، محمد محقق رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان، عطا محمد نور والی پیشین بلخ، محمد اسماعیل خان، ملا عبدالسلام ضعیف عضو پیشین طالبان و ده‌ها افغان دیگر برای شرکت در این نشست به مسکو رفته اند. در این نشست هیئت ده نفری گروه طالبان به رهبری شیر محمد استانکزی رییس پیشین دفتر سیاسی طالبان در قطر نیز در این نشست شرکت می‌کند. نشست مسکو در مورد صلح افغانستان که از سوی مهاجران افغان مقیم روسیه برگزار شده برای دو روز ادامه دارد.

این درحالی است که عبدالله عبدالله رییس اجراییه کشور روز گذشته نشست مسکو را دور زدن دولت خوانده و تاکید کرده بود که نشست‌های صلح باید به محوریت دولت افغانستان برگزار شود.

 

نشست

مطالب مرتبط