ولسوالی سانچارک در محاصره طالبان؛ خطر سقوط جدی است

مقام‌های محلی در ولایت سرپل در شمال کشور می‌گویند که ولسوالی سانچارک این ولایت در محاصر طالبان قرار دارد و خطر سقوط آن را تهدید می‌کند.blank

نقیب‌الله دقیق؛ ولسوالی سانچارک به خبرگزاری افق گفت که حملات طالبان که از روز شنبه (۲۴ حمل) بر این ولسوالی آغاز شده تاکنون جریان دارد و طالبان سه روستای این ولسوالی را تصرف کرده‌اند.

آقای دقیق افزود که با افتادن روستاهای خواجه سرخ، ارچه‌تو و بازار باشی در شمال غرب این ولسوالی به دست طالبان، این ولسوالی در محاصره کامل مخالفان مسلح قرار گرفت.

او افزود که نیروهای کمکی تاکنون برای درهم‌شکستن محاصره فرستاده نشده و جنگ تا نزدیکی‌های ساختمان ولسوالی رسیده‌است.

ولسوال سانچارک گفت که اگر نیروهای این کمکی به این ولسوالی اعزام نشوند و یک واحد ارتش ملی در مرکز این ولسوالی جابه‌جا نشود، ولسوالی سقوط خواهد کرد.

به‌گفته‌ او در این درگیری‌ها یک نیروی خیزش مردمی کشته و یک تن دیگر شان زخمی شده‌اند.

در همین حال، سید رضا عالم‌زاده؛ عضو شورای ولایتی سرپل به افق می‌گوید که با آمدن فرمانده پولیس جدید به این ولسوالی، اوضاع اندکی بهبود یافته‌‌است؛ اما گلوله‌های پیکا و کلاشینکوف مخالفان مسلح هنوزهم به ساختمان این ولسوالی برخورد می‌کند.

سخنگوی والی سرپل هم گفت که امروز جلسه‌ای برای بررسی وضعیت این ولسوالی برگزار شده و قرار است در این مورد تصمیم گرفته‌شود.

ولسوالی سانچارک سرپل در چندماه اخیر دستخوش ناامنی‌ بوده‌ و چندین‌بار در خطر سقوط قرار گرفته‌است. راه‌های پرخطر این ولسوالی عامل ناامنی و محاصره چندباره آن از سوی گروه طالبان خوانده شده‌است.

مطالب مرتبط