اول‌نمره کانکور: روزانه ۱۲ ساعت درس می‌خواندم

نتایج سراسری کانکور افغانستان روز چهارشنبه، ۱۹ سرطان اعلام شد و اول‌نمره این دوره از کانکور، احمدراشد یوسفی؛ از ساکنان هرات شد. او با کسب ۳۵۰ نمره به دانشکده طب دانشگاه هرات راه یافت.

blank
واجد روحانی؛ خبرنگار خبرگزاری افق در هرات، در همین زمینه با آقای یوسفی گفتگو کرده‌است که متن کامل آن، به‌شرح زیر است:

آیا حدس می‌زدید که اول‌نمره کانکور افغانستان شوید؟

خیلی خوشحال هستم که اول‌نمره کانکور در سال ۱۳۹۸ شده‌ام و تصور نمی‌کردم روزی من اول‌نمره کانکور شوم؛ چرا که رقابت در این امتحان به مراتب سخت‌تر از امتحانات مکتب است. من حدوداً یک‌و‌نیم سال روزانه تا ۱۲ ساعت درس خوانده‌ام و خیلی می‌ترسیدم که نتوانم به رشته دلخواه خود طب هرات کامیاب شوم؛ اما خوشبختانه تلاش‌های زیاد من در دوران آمادگی کانکور نتیجه داد.

هنگامی که نتایج کانکور اعلام شد، چه احساسی داشتید؟

احساس خوشی و هیجان زیادی داشتم از این‌که پس از جستجوکردن آی‌دی‌نمبر خود در سایت وزارت تحصیلات عالی با کسب ۳۵۰ نمره به رشته دلخواه خود طب هرات راه یافته‌ام؛ اما تا هنگامی که کنفرانس وزیر تحصیلات عالی با رییس عمومی امتحانات کانکور شروع نشده‌بود، نمی‌فهمیدم که اول‌نمره عمومی کانکور افغانستان هستم.

من از تلویزیون دیدم که سرپرست وزارت تحصیلات عالی صبحت می‌کند و آن‌ها از پنجم‌نمره کانکور شروع به خواندن کردند و پنجم ‌نمره که ۳۴۵ نمره گرفته‌بود و آن‌وقت من مطمئن شدم که جزء افرادی هستم که بلندترین نمره کانکور امسال را گرفته‌اند.

واکنش مردم به این‌که اول‌نمره کانکور شده‌اید، چگونه بود؟

مردم عزیز کشور ما استقبال خوبی کرده‌اند که من اول‌نمره کانکور شده‌ام. بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی عکس فیسبوک من را همرسانی کرده‌اند و این باعث شد که بسیاری از مردم افغانستان با من آشنا شوند. من مدیون این لطف هموطنان عزیز خود هستم.

از حکومت چه درخواست دارید؟

حالا که ۳۵۰ نمره در امتحان کانکور گرفته‌ام، از حکومت و وزارت تحصیلات عالی افغانستان می‌خواهم که زمینه آموزش من را در یکی از بهترین دانشگاه‌های جهان فراهم سازند تا بتوانم بهتر تحصیل کنم و در آینده به‌عنوان یک داکتر خوب برای مردم خود خدمت کنم. هرچند پیشرفت‌های زیادی در بخش طبابت در افغانستان شده‌است؛ اما باید کارهای بیشتری صورت بگیرد تا جان مردم عزیز ما نجات داده‌شود؟

چه توصیه‌ای به دیگر داوطلبان کانکور دارید؟

من به دانش‌آموزانی که کانکور در پیش دارند، توصیه می‌کنم که تلاش زیادی انجام دهند؛ هر چند می‌فهمم که شمار زیادی از متقاضیان کانکور قسمت زیادی از شبانه‌روز را به درس‌خواندن اختصاص می‌دهند؛ اما باید مطابق یک تقسیم‌اوقات منظم، آمادگی کانکور بگیرند تا تلاش‌های‌شان نتیجه‌بخش باشد و به رشته دلخواه‌شان کامیاب شوند.

مطالب مرتبط