یک ورزشکار معلول ایرانی در هالند پناهنده شد

پوریا جلالی‌پور؛ ورزشکار ایرانی در پایان مسابقات تیروکمان در هالند، از بازگشت به ایران خودداری کرده است.

blank

غلام رضا شعبانی بهار؛ رییس فدراسیون تیروکمان رئیس فدراسیون تیروکمان ایران اعلام کرد: « پوریا جلالی‌پور، ورزشکار پارالمپیکی تیروکمان با وجود تلاش ما تمایلی برای بازگشت به ایران ندارد و رحیمی جایگزین او در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیوست.»

مجید کهتری؛ رییس انجمن تیروکمان معلولان ایران گفت که پس از پایان مسابقات پوریا با هماهنگی سرپرست تیم، خواست همراه برادش بیرون برود و پس از آن دوباره به هتل برنگشت.

آقای کهتری پس از آنکه از آقای جلالی‌پور خبری نشد، آنها با نماینده حراست وزارت ورزش و جوانان تماس گرفتند تا موضوع را به صورت قانونی پیگیری کند.

او می‌گوید: «حتی پولیس محلی و سفارت ایران در هالند را نیز در جریان گذاشتیم و پولیس فردای آن روز به ما زنگ زد و گفت آدرس منزل برادرش را پیدا کرده و طی صحبتی که با پوریا داشتند وی به آنها گفته بود به مدت یک ماه ویزا دارد و می‌خواهد چند روزی را پیش برادرش بماند و سپس به ایران بازمی‌گردد.»

این مسئول ایرانی گفته است: «مادرش در ایران است و طی تماسی که با او داشتیم گفت قرار نبود پسرش در آنجا بماند و قطعاً برمی‌گردد. ما امیدواریم که به ایران بازگردد و همه چیز ختم به خیر شود تا شرایط برای بقیه کمانداران جهت اعزام به مسابقات سخت‌تر نشود.»

در سال‌های گذشته شمار زیادی از ورزشکاران ایرانی پس از اعزام به مسابقات بین‌المللی از بازگشت به ایران خودداری کردند.

 

مطالب مرتبط