یوناما: تنها کمیسیون انتخابات می‌تواند آمار رأی‌دهندگان را منتشر کند

دفتر هیأت معاونت سازمان ملل در افغانستان (یوناما) اعلام کرد که تنها کمیسیون انتخابات می‌تواند آمار رسمی رای‌دهندگان در انتخابات ریاست جمهوری ششم میزان افغانستان را منتشر کند.blank

این سازمان، امروز یک‌شنبه، ۷ میزان با نشر اعلامیه‌ای گفته‌است که تمامی‌ گروه‌ها باید در مورد آمار شرکت‌کنندگان در انتخابات ریاست‌جمهوری مسؤولانه برخورد کنند.

در این اعلامیه آمده‌است: «یوناما یک‌بار دیگر بر اهمیت برخورد مسؤولانه تمام گروه‌ها در مرحله‌ پیش‌ رو تأکید می‌کند و می‌گوید تنها کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان می‌تواند آمار رسمی اشتراک‌کنندگان در انتخابات را به‌نشر برساند.»

هیأت معاونت سازمان ملل در افغانستان گفته‌است که در مورد آمار رای‌دهندگان در انتخابات روز شنبه، نظری ندارد و نخواهد داشت و منتظر می‌ماند تا کمیسیون انتخابات در این مورد آمار بدهد.

انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان روز شنبه، ۶ میزان در سراسر کشور برگزار شد و آمار اولیه ارائه‌شده از سوی کمیسیون انتخابات نشان می‌دهد که در نیمی از مراکز رای‌دهی بیش از یک میلیون نفر رای داده‌اند.

کمیسیون انتخابات پیشتر اعلام کرده‌بود که در این انتخابات ۹ میلیون نفر برای رای‌دهی نام‌نویسی کرده‌بودند.

انتخابات در سایه تهدیدات امنیتی برگزار شد؛ اما به گفته نهادهای امنیتی روند رای‌دهی بدون واقعه بزرگ امنیتی به پایان رسید.

نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری قرار است تا ۲۰ روز دیگر در ۲۷ میزان اعلام شود.

مطالب مرتبط