امریکا کمک‌های نظامی به لبنان را از سر گرفت

مقام‌های امریکایی اعلام کرده‌اند که دولت امریکا کمک نظامی ۱۰۵ میلیون دالری خود به لنبان را آزاد کرده‌است.blank

خبرگزاری فرانسه گزارش داده که یک مشاور در کنگره امریکا گفته است که دولت تاکنون بدون توضیحی به رسانه‌ها اعطای این کمک را به تاخیر انداخته بود.

این مقام که خواست نامش فاش نشود اضافه کرده است که دفتر تخصیص مدیریت و بودجه کاخ سفید اعطای وام به لبنان را آزاد کرده است.

در این گزارش آمده که دولت ترامپ به رغم این که تاکنون توضیحی در خصوص تاخیر در اعطای وام لبنان بیان نکرده؛ ولی در این مدت بیروت را تحت فشار قرار داده تا از گروه حزب الله لبنان فاصله بگیرد.

دولت سعد حریری که حزب الله در آن نیز حضور دارد، به دنبال اعتراضات اخیر در لبنان استعفا کرد؛ اما مشخص نیست که تاخیر در اعطای وام به لبنان به چه میزان به تحولات در این کشور مربوط است.

یک مقام وزارت امور خارجه امریکا ماه گذشته به هنگام شهادت در کنگره این کشور تایید کرد که کمک نظامی به لبنان مسدود شده‌است.
پیشتر هم دو نماینده دموکرات در نامه‌ای به کاخ سفید گفته بودند که کمک نظامی ۱۰۵ میلیون دالری به لبنان شامل موترهای نظامی، تسلیحات و مهمات متوقف شده‌است.

امریکا از سال ۲۰۱۱ تا اواسط تابستان امسال، در مجموع یک میلیارد و هفتصد میلیون دالر کمک نظامی به لبنان داده‌است. لبنان ظاهرا پنجمین کشور در رده دریافت‌کنندگان کمک نظامی از امریکا است.

مطالب مرتبط