بلقیس روشن: حیف مادری که مولوی انصاری را به دنیا آورده‌است

بلقیس روشن؛ عضو مجلس نمایندگان در پیوند به اجازه‌نیافتن خبرنگاران زن در نشست خبری مجیب‌الرحمان انصاری؛ مولوی تندرو هراتی گفته‌است حیف مادری که مولوی انصارالله را به دنیا آورده‌است.blank

بلقیس روشن؛ نماینده فراه در مجلس امروز(سه شنبه، اول دلو) در واکنش به ممنوعیت خبرنگاران زن از حضور در نشست خبری و ایجاد اداره امر به معروف از سوی مولوی هراتی، پرسید: او خود مادر، خواهر و زن ندارد که با کار خانم‌ها مخالف است؟

وی افزود: «هرقدر سکوت کنیم این آدم نمی‌فهمد؛ حیف مادری که مولوی انصاری را به دنیا آورده‌است؛ اگر زنان افغان متحد نشوند، نمی‌توانند حقوق خود را به دست آورند؛ در هیچ جای دنیا حق داده نشده؛ بلکه به‌دست آورده شده‌است.»

خانم روشن، وزارت حج و اوقاف را به بی‌کفایتی متهم کرد و گفت که این وزارت در کجاست که مولوی انصاری اداره امر به‌ معروف ایجاد می‌کند.

این عضو مجلس خطاب به نمایندگان مجلس گفت که اگر این کار مولوی هراتی را جدی نگیرند، این کارشان نوعی باج‌دادن به طالب و سازش با اندیشه تاریکی است که زنان را آدم نمی‌دانند.

وی زنان و دولت را به ایستادگی علیه این مولوی فراخواند و افزود که زنان و دولت باید علیه این ملای «افراطی» ایستادگی کنند.

مولوی مجیب‌الرحمان انصاری چندی قبل بر تطبیق شریعت اسلامی و ایجاد اداره امر به معروف در هرات اقدام کرده، با واکنش‌های متعددی به ویژه در شبکه‌های اجتماعی مواجه شد.

شماری اقدامات او را افراط‌گرایانه خوانده و خواستار اقدام فوری دولت در مقابل او شده‌اند؛ ولی شماری دیگر حمایت‌شان را از اندیشه او ابراز کرده و آن را حق او در استفاده از «آزادی بیان» دانسته‌اند.

مطالب مرتبط